۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تمرین شجاعت؛ از همین لحظه شروع کنید

برترین ها – ترجمه از حمید پاشایی: آیا تا به حال با خود گفته اید «اگه فقط شهامتشو داشتم»؟  آیا تا به حال گذشته نگاه کرده اید و آرزو کردید که کاشکی شجاع تر بودید؟ به احتمال زیاد این اتفاق بارها برایتان افتاده است.
همه ما نیاز داریم که در شرایطی شجاع باشیم. ولی باید این موضوع را قبول کرد که حرف زدن از شجاع بودن آسان تر است تا عمل کردن به آن. این موضوع نیازمند اقدامی فراتر از تمایل ذاتی ما است که از خودمان در برابر رنج محافظت کنیم و از خطر از دست دادن چیزی که برایمان ارزشمند است (مثلاً غرورمان، شغلمان یا تأیید شدن از سوی دوستانمان) جلوگیری کنیم.
 10 راه برای افزایش شجاعت در زندگی
جای تعجب نیست که خیلی از مردم همیشه با ترس در زندگی حرکت می کنند تا اینکه بالاخره روزی به عقب نگاه می کنند و افسوس ریسک هایی را می خورند که هیچ وقت انجام ندادند.
ولی نکته اینجاست که هیچ کس با مصونیت در مقابل ترس متولد نشده، و همه ما می توانید یاد بگیریم که بر آن غلبه کنیم. بنابراین شجاعت خصلتی نیست که فقط آدم های خوش شانس از آن بهره مند شوند، بلکه یک مهارت است، رفتاری که می توان آن را یاد گرفت. و مثل تمام مهارت ها، می توان آن را با تمرین تقویت کرد و در آن ماهر شد. درست همانطور که عضلات خود را در باشگاه ورزشی می سازید، می توانید شجاعت خود در زندگی را با داشتن برنامه ای روزانه برای «تمرین شجاعت» بسازید.
اگر نمی دانید که از کجا شروع کنید، در این جا ۱۰ عمل شجاعانه روزانه به شما معرفی می کنیم تا شروع به ساخت عضلات شجاعت خود در زندگی کنید. مطمئن باشید که اگر در طول ۱۰ روز آینده حداقل یک کار شجاعانه را به طور روزانه انجام دهید، احساس شجاع بودن بیشتری پیدا خواهید کرد و آینده شما نیز روشن تر خواهد شد.

۱٫ هدفی جسورانه تعیین کنید.

ما بیشتر از اینکه به خاطر شجاعت خیلی زیاد با ناکامی مواجه شویم، به خاطر بزدلی خود شکست می خوریم. پس اگر قسمتی از زندگی شما وجود دارد (کسب و کارتان، بدنتان، روابطتان با دیگران) که از آن راضی نیستید، هدفی جسورانه برای خود تعیین کنید که واقعاً به شما انگیزه دهد (حتی اگر کمی هم شما را بترساند). اهدافی شبیه به این که درآمد خود را در دو سال آینده دو برابر کنید، یا در یک مسابقه دوی ماراتن شرکت کنید. بیشتر آدم ها خودشان را دست کم می گیرند و هرگز متوجه نمی شوند که چه قابلیت هایی دارند. شما یکی از این آدم ها نباشید. پیش از اینکه بزرگتر عمل کنید، لازم است که بزرگتر فکر کنید.
 10 راه برای افزایش شجاعت در زندگی

۲٫ به فرصت های خوب جواب منفی دهید.

خیلی آسان است که تمام روز خود را با مشغله های مختلف پر کنید. سؤال اینجاست که، چه جور مشغله هایی؟ اگر به خیلی از پیشنهادات، دعوتنامه ها و فرصت های «خوبی» که سر راهتان قرار می گیرد جواب مثبت دهید، ممکن است تمام ظرفیت خود برای انجام کارهای واقعاً فوق العاده ای که منتظرتان هستند را استفاده کنید.  آیا جواب منفی دادن به این معنی است ممکن است گهگاهی دیگران را دلسرد کنید؟ مطمئناً همینطور است. ولی این بهتر است تا اینکه بعداً خودتان دلسرد شوید. بعضی وقت ها باید به فرصت های خوب جواب منفی دهید تا برای فرصت های فوق العاده فضا ایجاد کنید.

۳٫ چیزی که می خواهید را درخواست کنید.

اگر احساس دلسردی پیدا می کنید که چیزی که می خواهید یا نیاز دارید را به دست نمی آورید، به این فکر کنید که شاید اصلاً آن را درخواست نکرده باشید. دیگران نمی توانند ذهن شما را بخوانند، و اینکه انتظار داشته باشید این کار را انجام دهند اغلب منجر به دلسردی و خشم می شود. اگر چیزی وجود دارد که آن را می خواهید، باید حاضر باشید که آن را درخواست کنید. به راستی، چه چیزی را ممکن است از دست دهید؟ حتی اگر به شما جواب منفی دهند، حداقل می دانید که در چه شرایطی قرار دارید.

۴٫ معذرت خواهی کنید.

شما کامل نیستید، و دچار اشتباه می شوید. بعضی وقت ها غرور، عدم اعتماد به نفس یا حتی حسادت می تواند بر شما غلبه کند. درست همانطور که برای هر کس دیگری نیز این اتفاق می افتد. در چنین شرایطی، به اندازه کافی مسئولانه رفتار کنید که آن را بپذیرید و برای کاری که انجام دادید عذرخواهی کنید، حتی اگر هر آسیبی که وارد شده غیر عمدی بوده، و سعی کنید آن را جبران کنید.. روابط شما این گونه قوی تر خواهد شد.
 10 راه برای افزایش شجاعت در زندگی

۵٫ برای حق خود ایستادگی کنید.

این قانونی کلی در زندگی است که هر چیزی که تحمل کنید به سرتان می آید. اگر تحمل کنید که کسی به حد و حدود شما تجاوز کند، کنایه های نیشدار به شما بزند یا اینکه در هنگام فرصت ها شما را نادیده بگیرد، به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که اتفاقات مشابه باز هم برایتان رخ دهد. با ایستادگی نکردن برای چیزی که تحمل می کنید یا نمی کنید، شما در حس حقارت خود شریک خواهید شد. پس برای حق خود ایستادگی کنید، به مردم بفهمانید که انتظار دارید چگونه با شما رفتار شود و جلوی کسانی که می خواهند شما را بترسانند خم نشوید.

۶٫ خود را به رخ بکشید.

خیلی ها به اشتباه ترویج شخصی را با خودبینی یکسان می دانند. در دنیای کسب و کار امروز، ترویج شخصی موضوعی بسیار مهم است. پس فروتنی غلط را کنار بگذارید. حمایت از خودتان به معنی نشان دادن برتری یا خودبینی نیست، بلکه باعث می شود افراد کمک کنند که استعدادهایتان را مطرح کنید. بهرحال، هر چه افراد بیشتری بدانند که چه چیزی می دانید، افراد بشتری می توانند کمک کنند که به آن برسید.

۷٫ شهامت انجام کارهای خلاف قاعده را داشته باشید.

حیلی وقت ها، ترس ما از توهین کردن یا آزرده کردن دیگران جلوی ما را از گفتن چیزی که لازم است گفته شود، می گیرد. حرفه شما هر چه که باشد، باید تمایل به انجام ریسک داشته باشید، حرف های خود را به گوش دیگران برسانید و وقتی که با تفکر دیگران موافق نیستید، مخالفت کنید. پس اجازه ندهید که تمایل درونی شما برای اینکه دیگران دوستتان داشته باشند جلوی شما را بگیرد که با احترام نظرات خود را بیان کنید. وقتی تمام تلاش شما این باشد که بتوانید با دیگران وفق پیدا کنید و آرامش را حفظ کنید، تفاوتی که می توانید ایجاد کنید را نادیده می گیرید. بعضی قاعده ها را باید زیر پا گذاشت.

۸٫ دست از تلاش ناکام بردارید.

ما عادت داریم که وقتی تلاش خیلی زیادی برای کاری انجام داده ایم، حتی اگر شانس شکست بسیار بالا باشد باز هم به تلاش و سرمایه گذاری روی آن ادامه دهیم. پس اگر چیزی است که روی آن سرمایه گذاری کرده اید (سرمایه گذاری از نوع زمان، پول یا انرژی) که به طور کاملاً واضح جواب نمی دهد، شجاعت داشته باشید که آن را رها کنید، هر درسی که ممکن است را از آن یاد بگیرید، و به راه خود ادامه دهید. هر روزی که روی چیزی سرمایه گذاری کنید که شما را به چیزی که بیش از همه می خواهید نزدیک نمی کند، روزی است که روی چیزی که ارزش دارد سرمایه گذاری نمی کنید. به طور خلاصه، اگر خود را در چاله ای یافتید دست از کندن بردارید.

۹٫ کینه را کنار بگذارید.

گاندی به خوبی این موضوع را توصیف کرده، « افراد ضعیف هرگز نمی توانند ببخشند. بخشش خصلت قدرتمندان است.» بخشیدن فقط به معنای فراموش کردن گذشته نیست، بلکه از آن در مقابل دیگران، و همچنین خودتان، نیز استفاده نکنید. برای اینکه بتوانید از شر کینه خلاص شوید، نامه ای به شخصی که از او عصبانی هستید بنویسید و بیان کنید که زمان آن برایتان فرا رسیده تا آن را فراموش کرده و به راه خود ادامه دهید. لازم نیست حتماً نامه را ارسال کنید، فقط باید آن را بنویسید. نگه داشتن خشم باعث می شود که همشیه با زنجیری بسته شده به پاهایتان در زندگی حرکت کنید. رها کردن کینه شما را قادر می سازد که سبک تر و آزادتر به جلو حرکت کنید.
 10 راه برای افزایش شجاعت در زندگی

۱۰ علیرغم تردیدی که دارید، قاطع باشید.

اغلب اوقات ترس از اتخاذ تصمیمی اشتباه باعث می شود که آدم ها نتوانند تصمیم درست بگیرند. با این که دودل بودن و تصمیم نگرفتن در کوتاه مدت می تواند عاقلانه به نظر برسد، ولی ممکن است تأثیرات بدی روی موفقیت، کسب و کار، روابط، وضعیت اقتصادی و آرامش ذهنی شما داشته باشد. پس برای لحظاتی به آرامی بنشینید و به ندای درونی خِرَد خود گوش دهید، و بعد تصمیم بگیرید. زندگی به اقدامات پاداش می دهد، نه به تردیدها.
فقط وقتی تصمیم بگیرید که ترس را کنار بگذارید و شهامت انجام کارهایی را پیدا کنید که شما را می ترساند، می توانید متوجه شوید که واقعاً چقدر توانمند و شجاع هستید. پس از همین امروز شروع کنید تا کارهایی را انجام دهید که شما را از دایره آسایش تان خارج می کند. هر بار که در حضور ترس اقدام کنید، قدرت آن را کمتر و قدرت خود را تقویت می کنید.