۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تغییر ویلچر برای حرکت در جاهای ناهموار

تغییر ویلچر با نصب یک قطعه در قسمت چرخهای جلوی آن ایجاد می گردد ، بطوری که با استفاده از آن ، امکان راندن ویلچر روی سطوح خشن و ناهموار راحت تر انجام می شود .

scia4

این قطعه دارای یک چرخ بزرگ است ( بزرگ  تراز چرخهای معمولی جلوی ویلچر) که در همان محلی که کاستورها ( یعنی چرخهای کوچک جلویی ویلچر ) قرار دارند ، نصب می شود . درضمن باید تمام لاستیکها آج خوبی داشته باشند .   در هر حال نصب این قطعه حدود ۵ دقیقه بیشتر طول نمی کشد ( هنگامی  که روی ویلچر نباشد) .

کاربرانی که از این وسیله استفاده کرده اند ، چنین نظر داده اند  : افراد ویلچری دوست دارند که بدون دغدغه به خارج از منزل بروند . اما از آنجا که حرکت با ویلچرهای معمولی در محیط های ناهموار مشکل است ، استفاده از این وسیله ، راه حل خوبی را در پیش روی فرد قرار می دهد . همانطور که در تصاویر دیده می شود ، افراد توانسته اند با تغییر سیستم چرخهای جلوی ویلچر ، حرکت در زمینهای ماسه ای ساحل دریا ، معابرکوهستانی و حتی نقاط برفی و سایر مناطق ناهموار را برای ویلچر راحت تر کنند .

نکته ایمنی : کاربران این سیستم باید بدانند که اگر چه این طراحی به خوبی کار می کند ، اما کمی راحت تر از حد معمول واژگون می شود .  بنابراین هنگامی که کاربر در معرض خطر قرار می گیرد ، باید سعی کند تعادل خودش را به خوبی حفظ کرده و مهارت کافی را بدست آورد . البته مبتکر این قطعه ، چرخهای گوناگونی را که به شیوه های مختلفی نصب می شوند ، امتحان کرده و بر کاربردی بودن آن اطمینان دارد .

حرکت در ساحل ماسه ای کنار دریا

حرکت در ساحل ماسه ای کنار دریا

 

حرکت در برف کوهستان

حرکت در برف کوهستان

 

حرکت در معابر ناهموارکوهستانی

حرکت در معابر ناهموارکوهستانی

 
ترجمه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail : ohealth2007@yahoo.com ) ؛ منبع مورد استفاده ؛ سایت : http://www.spinalistips.se – مقاله : Off-road chair – انتشار : انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران