۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تطبیق زوجین با مشکلات و تغییرات بدنی حاصل از ضایعه نخاعی در زندگی زناشوئی

تطبیق زوجین با مشکلات و تغییرات بدنی حاصل از ضایعه نخاعی در زندگی زناشوئیبعد از آسیب نخاعی ، ارتباط با همسر ، بخصوص روابط جنسی آنها تحت تاثیر ضایعات جسمی و روحی حاصل از آسیب قرار می گیرد . سئوال مهمی که برای خیلی ازافراد متاهل دچار آسیب نخاعی پیش می آید این است که :

” چگونه می توانم به همسرم کمک کنم تا با تغییرات بدنی من بعد از ضایعه نخاعی سازگاری پیدا کند ؟

 

 

در اینجا چند توصیه ارائه شده که می تواند دربرقراری و بهبود این روابط نقش موثری داشته باشد :

  • قبل ازهرچیز باید بدن خود را به خوبی بشناسید .

    این موضوع اولین نقطه ای است که در آن باید با تغییرات بدنی خود پس از آسیب نخاعی بطور کامل آشنا شوید . بدن هرفرد آسیب دیده نخاعی منحصر به فرد است ، چرا که هر کسی مسائل خاص خود را دارد . البته فراموش نکنید که شناخت بدن و آشنایی با نحوه کارکرد آن و مدیریت مشکلات جسمی نیاز به زمان دارد و مدتی طول خواهد کشید تا این امر به نحو مطلوب تحقق پیدا کند .

    • وقت بگذارید تا هرآنچه که دل انگیز و هیجان انگیز است را پیدا کنید .

      ممکن است هر آنچه که شما قبل از آسیب انجام می دادید ، باز هم برای شما کارآمد باشد . در غیر اینصورت ، شما و همسر تان می توانید خلاق باشید و راه های جدیدی را برای پیدا کردن رضایت زناشوئی پیدا کنید .

 

  • شوخ طبع باشید .

    استفاده از طنزو شوخ طبعی می تواند کلید داشتن تجربه های جالب تر و لذت بخش تر برای هر دو طرف باشد .

  • ذهن خود را باز نگه دارید

    و به موازات آن یک خط ارتباطی صادقانه و باز برقرار کنید . در زیر چند پیشنهاد مفید ارائه شده است :

  • هر آنچه فکر می کنید برای برقراری ارتباط نیاز دارید ، شناسائی کنید

    این موضوع شامل مواردی همچون خود آگاهی و احتمالا”خود اکتشافی برای کسب یک حس مشخص از آنچه که برای فعالیت جنسی می خواهید و یا نیازدارید ، را شامل می شود .

  • نیازهای خود را با یکدیگر در میان بگذارید .

    صحبت کردن در مورد مسائل وجنبه های رابطه جنسی ممکن است مشکل باشد . بنابراین شما باید به روشی رابطه برقرارکنید که خودتان وهمسرتان احساس راحتی کنید . برخی از زوجین متوجه می شوند که اگر نیازهایشان را بنویسند ، مفید خواهد بود . در هر حال هدف این است که در مورد هر موضوع و یا نگرانی صحبت کنید و با همکاری هم مشکلات را حل و نگرانی ها را برطرف نمائید .

  • به حرف همدیگر گوش دهید .

    ارتباطات سالم نیازمند ” رابطه دادن و گرفتن ” است . گوش دهید و پذیرای پاسخ همسرخود نیز باشید . درست همانطور که شریک زندگی شما انجام می دهد. گوش دادن به صحبتهای شریک زندگی می تواند به حل و فصل مسائل کمک زیادی کند به طوری که رضایت هر دو طرف برآورده شود . این موضوع توجه به زبان بدن را نیز شامل می شود .

  • انعطاف پذیر باشید .

    معمولا” مدتی طول خواهد کشید تا زوجین با یکدیگر احساس راحتی کنند . در این راستا به احتمال زیاد ، آنها موانعی را تجربه خواهند کرد. به عنوان مثال ، ممکن است مقوله های اجابت مزاج ، کنترل ادرار و اسپاسم و .. مطرح باشند. با این حال ، شما و همسرتان باید ضمن ارتباط ، گوش دادن و انعطاف پذیری قادر به مدیریت مسائل باشید .

 

تطبیق زوجین با مشکلات و تغییرات بدنی حاصل از ضایعه نخاعی در زندگی زناشوئی