تربیت دانشآموزان استثنایی به افراد متخصص معلول واگذار شود
خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: برای رشد و پیشرفت دانشآموزان معلول، باید افراد متخصص معلول در مدارس استثنایی به تربیت دانشآموزان بپردازند چرا که این افراد دانشآموزان معلول را بهتر از دیگران درک میکنند.
بهمن محمدی، نماینده مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر نسبت به گذشته، به دانشآموزان معلول در مدارس استثنایی توجه بیشتری شده است، اظهار داشت: در بازدیدی که از مدارس استثنایی به عمل آوردیم، به این نتیجه رسیدیم که در سالهای اخیر توجه به دانشآموزان معلول افزایش یافته است، در حقیقت فضای عمومی آموزش برای این قشر از جامعه فراهم شده است و معلمان آنها با انگیزه فعالیت میکنند.
وی افزود: اگر تحقیق و مطالعه جامع در زمینه نیازها و مسائل مختلف دانشآموزان معلول در مدارس استثنایی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف میشود؛ قطعاً نمیتوان گفت که مدارس استثنایی در زمینه دانشآموزان معلول و رفع مشکلات آنها به درجه کمال رسیده است و هیچ مسئله و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ در حقیقت برخی دانشآموزان معلول در مدارس استثنایی مشکلاتی دارند و مسئولان باید توجه بیشتری به این قشر داشته باشند.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در ادامه تربیت دانشآموزان معلول توسط افراد متخصص در مدارس استثنایی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت دانشآموزان معلول، باید افراد متخصص معلول در مدارس استثنایی به تربیت دانشآموزان بپردازند چرا که این افراد دانشآموزان معلول را بهتر از دیگران درک میکنند و با انگیزهای که برای تربیت دانشآموزان معلول دارند، میتوانند استعدادهای آنها را شناسایی کرده و به عنوان افرادی مؤثر در کشور آنها را معرفی کنند؛ بخشی از این موضوع در اختیار وزارت آموزش و پرورش و بخشی از آن هم به مدیریت کلان کشور و دستگاههای دولتی مربوط میشود تا از طریق قانونی اقدام کنند.
محمدی، میزان اعتبارات مدارس استثنایی را محدود دانست و عنوان کرد: قطعاً اعتبارات در هر زمینهای به خصوص مدارس استثنایی محدود است و درآمدها اغلب با هزینهها همخوانی ندارد؛ اعتبارات باید متناسب با نیاز هر بخش اولویتبندی شده و اگر یک بخش اولویت بیشتری دارد، این اعتبارات باید به آن بخش اختصاص یابد.