۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تذکر شورای شهر به سازمان‌هایی که نسبت به معلولان کوتاهی می‌کنند

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: مشکلات شهروندان خاص از جمله معلولان را در شورا پیگیریم و به سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که تکلیف قانونی خود را نسبت به آنها اجرا نمی‌کنند، حتماً تذکر می‌دهیم.

 

تذکر شورای شهر به سازمان‌هایی که نسبت به معلولان کوتاهی می‌کنندناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، گفت: در برنامه پنج ساله دوم شهرداری به وضوح موادی از برنامه به تأمین حداقل‌های آسایش اجتماعی شهروندان با نیازهای خاص اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این افراد اعم از معلولان، ناشنوایان و نابینایان خواسته‌هایی دارند که تکلیف قانونی ماست به آنها توجه کنیم و براساس مصوبات قبلی شورا، در حال ارزیابی آنها هستیم.

خداکرمی گفت: اگر خلأ موجود، مصوبه و لایحه است که آن را رفع می‌کنیم و اگر مشکل، سازمان‌ها و دستگاه‌هایی هستند که تکلیف قانونی خود را اجرا نمی‌کنند، حتماً به آنها تذکر می‌دهیم که حداقل این افراد بتوانند در مکان‌های عبور و مروز خود از امکانات حمایتی برخوردار شوند.

وی گفت: بنابراین در کارگاه‌های کمیته سلامت و در حوزه مخصوص شهروندان با نیاز خاص، مشکلات این افراد را به صورت ویژه خواهیم دید تا بتوانند از فضاهای تفریحی، فرهنگسراها، پارکها، تئاترها و دیگر اماکن به خوبی بهره‌مند شوند.