۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

تابلوی مدار برق منزل ( نصب شده در ارتفاع کوتاه ) – مناسب برای کاربران ویلچر

معمولا” ضرورت دارد که ، افراد دچار آسیب نخاعی و بطور کلی کاربران ویلچر که در خانه به تنهایی زندگی می کنند ، بتوانند بطورمستقل با تجهیزات منزل کار کنند و به آنها دسترسی داشته باشند .  یکی ازجاهای حساس و مهم منزل ، محفظه تابلوی برق است که بعضی مواقعی نیاز است که قطع و وصل برق قسمتهای مختلف منزل از آنجا صورت گیرد . متاسفانه دسترسی به تابلوی برق منزل ، برای افراد ویلچری امکان پذیر نمی باشد .
بنابراین لازم است هنگام ساخت منزل برای افراد ویلچری به ایم مهم توجه شود . در غیر اینصورت بهتر است نسبت به جابجا کردن آن به سطح پائین تر اقدام شود . اما  احتمالا” شرکت توزیع برق این کار را انجام نخواهد داد . پیشنهاد کننده این طرح بارها به مراکز ذیربط مراجعه کرده تا جعبه برق منزل خود را جابجا کند ، اما درخواست های او حتی بعد از سه بار تجدید نظر ، رد شده است . آخر هم ، خود کاربر با هزینه و پیگیری خود این کار را انجام داده است .
ترجمه  و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com ) ؛  مرداد ماه سال ۱۳۹۴ ؛  منبع مورد استفاده  ؛  سایت : http://www.spinalistips.se  –  مقاله :  Low-mounted electrical box with circuit breakers – انتشار: انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران