۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بیش از ۲ هزار معلول در آذربایجان غربی جویای کار هستند

بیش از 2 هزار معلول در آذربایجان غربی جویای کار هستند

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵ هزار کودک معلول دراستان شناسایی شده است.

سعید فریور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تعداد ۵۰۱۲ کودک معلول زیر ۱۳ سال در آذربایجان غربی شناسایی شده اند.

فریور در خصوص خدماتی که سازمان بهزیستی استان برای کودکان معلول انجام می دهد اظهارکرد: استفاده از خدمات مراکز شبانه روزی و روزانه ،پرداخت کمک هزینه درمان و توانبخشی، تامین وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر و سمعک، تامین هزینه کاشت حلزون، پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل و در صورت حضور ۲ معلول در خانواده استفاده از خدمات معافیت سربازی از جمله خدمات مهم بهزیستی استان به افراد معلول است.

وی ادامه داد: بهزیستی برای آماده سازی شغلی و اعطای گواهینامه حرفه ای به افراد معلول آذربایجان غربی از طریق سازمان فنی و حرفه ای واعطای تسهیلات کم بهره ۲درصد و ۴ درصد اقدام کرده است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: کودکان و افراد معلول استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند .

فریور در خصوص تعداد افراد معلول جویای کار استان گفت: تعداد افراد معلول جویای کار در آذربایجان غربی ۲۸۰۰نفر بوده که بهزیستی با تخصیص اعتبار اشتغال ۴درصد در سال جاری به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اقداماتی را برای اشتغال این افراد در سال جاری انجام داده است.

وی به اقدامات بهزیستی ،جهت اشتغال معلولین اشاره کرد و افزود: اشتغال زایی به صورت کار فرمایی ومشاغل خانگی، اشتغال زایی از طریق هدفمندی یارانه ها، اشتغال زایی از طریق ۵ درصد مشارکت مردمی ،اشتغال زایی از طریق ایجاد کارگاه های تولیدی و پرداخت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی از جمله اقدامات مهم بهزیستی آذربایجان غربی در جهت اشتغال این افراد است.