۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بیش از ۱۲ هزار نفر از معلولان بویین‌زهرا بیمه تکمیلی دریافت کرده‌اند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ معلول در بویین‌زهرا، گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از آنان موفق به دریافت بیمه تکمیلی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، ابوالفضل بخشی صبح امروز در جلسه بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان بویین‌زهرا از معلولیت و دردهای ناشی از آن رنج می‌برند، اظهار کرد: در طول سال خدمات بسیاری در حوزه‌های مختلف به این معلولان انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۳۳ معلول در این شهرستان موفق به دریافت بیمه تکمیلی ویژه خدمات پزشکی شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه ۵۰ نوع خدمات مختلف در این اداره به معلولان ارائه می‌شود، بیان کرد: بنا بر قوانین مصوب کشوری اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف سازمان بهزیستی در کشور که آن را دنبال می‌کند، تلاش برای حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

بخشی با بیان اینکه بیش از نیمی از امور و اقدامات این اداره در سطح استانی انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان بویین‌زهرا مکان نگهداری از کودکان بی‌سرپرست وجود ندارد، بنابراین کودکان بی‌سرپرست جمع‌آوری شده از این شهرستان به مراکز نگهداری ویژه از این کودکان در شهرستان قزوین انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح سنجش بینایی کودکان در بخش‌های شش‌گانه شهرستان بویین‌زهرا عنوان کرد: کودکان ۴ تا ۶ سال باید در این طرح سنجش شرکت کنند.

رئیس اداره بهزیستی بویین زهرا با بیان اینکه سازمان بهزیستی در حقیقیت پلی میان  معلولان و امکانات جامعه است، تصریح کرد: مسئولان باید در تخصیص اعتبارات نگاه ویژه‌تری به سازمان بهزیستی داشته و تا حد امکان نسبت به حمایت‌های معنوی و مادی از این سازمان اقدام کنند.

بخشی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از معلولان این شهرستان در حال حاضر در نوبت ارائه تسهیلات مسکن قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: بیش از شش واحد مسکونی در اواخر سال ۹۰ به معلولان سرپرست خانوار واگذار شده است.

وی اضافه کرد: بنا بر آمارهای جمع‌آوری شده از سوی اداره بهزیستی بویین‌زهرا، بیش از ۶۰۰ نفر از مددجویان بویین‌زهرایی تاکنون از امکانات و خدمات ویژه درمانی برخوردار شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به تعامل و همکاری این اداره با شبکه بهداشت شهرستان بویین‌زهرا بیان کرد: عمده این همکاری‌ها در حوزه درمان معلولان است.

بخشی با بیان اینکه این شهرستان در حوزه سیاست‌گذاری طرح جامع سلامت کشوری در سال‌های اخیر پیشرو بوده است، اضافه کرد: کمیته‌های ویژه اشتغال، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته با همکاری فرمانداری بویین‌زهرا در این شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه عمده فعالیت بهزیستی در بویین‌زهرا منحصر به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تشریح کرد: برپایی کلاس‌های آموزشی و توجیهی پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر، بهره‌گیری از دانش و تجارب اساتید، پژوهشگران و روانشناسان امور اجتماعی و خانواده، صدور جواز تأسیس و راه‌اندازی کمپ‌های ویژه ترک اعتیاد در بخش‌های مرکزی، شال، رامند، آبگرم و نیز آوج، اجازه تأسیس مهدکودک‌ها و مراکز پرورش فکری کودکان معلول به افراد خیر و نیکوکار، اجرای موفقیت‌آمیز طرح غربال‌گری ویژه آزمایش کامل شنوایی، بینایی و حسی در نوزادان کمتر از دو سال از جمله شاخص برنامه‌های انجام پذیرفته در اداره بهزیستی بویین‌زهرا است.