۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بیش از یک میلیون معلول امسال عیدی ندارند!

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با انتقاد از عدم تخصیص عیدی و پاداش به همه معلولان کشور گفت: دولت باید به مشکلات و مسائل اقتصادی معلولان کشور توجه کند زیرا آنان چاله های اقتصادی این جامعه هستند.

همت محمودنژاد در گفت وگو با آنا در تشریح وضعیت معولان کشور با تاکید بر اینکه تخصیص ندادن بودجه صددر صدی حوزه معلولان و بهزیستی این اقشار را در تنگنای شب عید گرفتار کرده است، افزود: امسال هیچ گونه پاداش و یا هدیه ای به معلولان پشت نوبتی بهزیستی کشور که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفرند تعلق نگرفته است، در حالی که از مجموع سه میلیون معلول کشور تنها ۲۷۰هزار معلول مستمری ماهانه ۵۲ هزار تومان دریافت می کنند.

وی افزود: عیدی معلولان فقط به همین ۲۷۰ هزار نفر اختصاص یافته و به گفته مسئولان ذیربط، به سایر معلولان هیچ گونه عیدی و یا سبد کالا و بن به منظور تامین مایحتاج شب عید داده نشده است و این در حالی است در سال های گذشته به خانواده های معلولان تا ۲۰۰ هزار تومان بن سبد کالا تعلق می گرفت.

محمودنژاد با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته از سوی انجمن حمایت از معلولان، تخصیص ندادن بودجه های معلولان از سوی بهزیستی محرز شده است، افزود: متاسفانه تخصیص ندادن بودجه های معلولان از سوی بهزیستی، معلولان را در تنگنای اقتصادی قرار داده است.

وی از رئیس جمهوری خواست با توجه به عنایت ویژه خود به معلولان، برای رفع مشکلات آنان مداخله کرده و نسبت به اجرای قانون تخصیص صد درصدی بودجه سازمان های حمایت گر از جمله بهزیستی و معلولان اقدام کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان دولت را مورد خطاب قرار داد و گفت: آیا مگر غیر از این است که دولت باید سود هنگفت بدست آمده از محل اجرای هدفمندی یارانه ها را به اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه اختصاص دهد؛ اگر این درآمد به این قشر تعلق نمی گیرد در کدام محل هزینه می شود؟ آیا مگر وقتی که شهرداری اقدام به پر کردن چاله های شهر می کند ابتدا از چاله های کوچک شروع نمی کند، بنابراین دولت هم باید ابتدا به معلولان توجه کند زیرا معلولان چاله های اقتصادی این جامعه هستند که دولت باید ابتدا آنان را پر کرده و مشکلاتشان را رفع کند. آیا حق پرستاری یک بیمار ضایعه نخاعی تنها ۲۰۰ هزار تومان است؟ کدام پرستاری با این هزینه، نگهداری از یک معلول را بر عهده می گیرد.