۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

به نام خالق عشق و زیبائیها

به نام خالق عشق

باید پذیرفت  که انسانها در برهه ای از زمان نیاز به شوکی دارند که بتواند مسیر زندگی آنها را مشخص سازد . در سال  ۱۳۷۰ در اثر تصادف معلول ضایعه نخاعی شدم .  مسیر زندگی من هم با آشنائی با فرشته ئی به نام خانم دکتر  فاطمه حاج میر فتاح آغاز گردید . در اوایل دوران سخت معلولیت با او آشنا شدم . با کسی که نمی دانستم تا چه حد میتواند در سازندگی زندگیم موثر و مفید باشد . بعد از معلولیت مدتها با خودم و خدای خودم در حال کشمکش بودم . احساس می کردم که دیگر بودن من و امثال من در این دنیا دیگر لزومی ندارد . چه حکمتی را خداوند در این راه قرار داده است و …. سئوالهای بسیاری که جوابش را نمی دانستم . تا که با او آشنا شدم . از ابتدای اولین ملاقاتم به او گفتم که من خوب می شوم و او گفت تو بر روی همین صندلی چرخدار هم می توانی خوب باشی . به من گفت که تو فردی هستی که تازه متولد شده است و در این مسیر تولد و  بزرگ شدن مشکلات بسیاری را باید به دوش بکشی . مانند کودکی که تازه راه رفتن را آموخته است باید بیفتی تا برخیزی . باید زانوانت زخم شود تا شکفتن زیبائیها را لمس کنی .  اگر بخواهی به تو ترحم نشود آگاه شو . معلولیت رابشناس . راههای غلبه برمشکلات را بیاموز تا بتوانی فردی مفید مانند دیگران باشی .

در ابتدای این مسیر که برایت ناشناخته است ناملایمات بسیاری را تجربه خواهی کرد . ممکن است که تحملت را هم تا حدی از بین ببرد ولی به یاد داشته باش که در این مسیر چیزهائی خواهی آموخت که بعدها تو و دیگران را شگفت زده خواهد کرد . در این مسیر من به تو تجربیاتم را می آموزم و اگر بخواهی می توانی انسانی توانمند باشی و هدفمند زندگی کنی . با او شروع کردم هر چند پذیرش معلولیت برایم سخت و طاقت فرسا بود . ۴ فرزند داشتم . خدایا چگونه اینها را به سرانجام برسانم . چگونه باشم که فرزندانم به من مانند مادری که می تواند مانند دیگران باشد بنگرند . با توکل بر خدا و آموزشهای میرفتاح عزیز و نازنین و حمایتهای همسرم و کمک اطرافیان شروع به ساختن زندگی جدید کردم و چه زیبا توانستم بر مشکلات فائق آیم .

هر چهار فرزندم در بهترین مقاطع تحصیلی و شغلی هستند و من به تمام آنها افتخار می کنم همچنان که آنها هم به من افتخار می کنند . و حالا سخنی با تو ای مهربانترین مهربانان دوستت دارم تا آخرین لحظات زندگیم . فراموشت نخواهم کرد که چه مادرانه توانمندیها و با هدف زندگی کردن را به من و دیگران آموختی  . چه زیبا گفته اند بهشت زیر پای مادران است و جایگاه تو بهشت برین است . تو به من و دیگران گفتی که باید انجمنی تأسیس کنیم که بتوانیم به همنوعان خود در این مسیر پرتلاطم و سخت کمک کنیم . تو شروع راه بودی و ما پیروان تو .و حالا ما می خواهیم که گفته هایت را جامه عمل بپوشانیم .  مانند تو  شاید بتوانیم به کسانی که در اوایل معلولیت نیاز به همدلی و ساختن دوباره خویش و زندگی خویش را دارند ، باشیم . انجمن معلولان ضایعات نخاعی استان تهران همیشه قدردان زحمات تو می باشد.

حال دوسال را غمگینانه با از دست دادنت سپری کردیم لحظاتی که برایمان باورش دشوار و سخت می باشد . سخنان گهربارت را همیشه آویزه گوشمان می کنیم که می گفتی ما میتوانیم با توانمندیهایمان جهان را شگفت زده کنیم .

روحت شاد و یاد و خاطراتت همیشگی باد .                                                                                                       شاگردت                                                                                                                                                                                        فاطمه نیک بخت