۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بهزیستی برای به حداقل رساندن آسیب‌ها در جامعه تلاش کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش «خیر جمعی و مشارکت در توسعه رفاه اجتماعی» که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این همایش‌ها دارای خیر کثیر است، اظهار کرد: اگر بخواهیم کشور از آسیب محفوظ بماند و بیمه شود باید در مسیر کمک کردن به محرومان، معلولان و افراد آسیب دیده قدم برداریم.

مباهله اثبات حقانیت مذهب اهل بیت(ع) است

وی با اشاره به اینکه امروز ۲۴ ماه ذی‌الحجه روز مباهله است، ادامه داد: روزی جمعی از مسیحیان نجران خدمت پیامبر(ص) آمدند و بحث‌هایی درباره اسلام کردند و پیامبر پاسخ‌های منطقی به آن‌ها دادند؛ اما مسیحیان گفتند که ما راضی نشدیم و پیامبر(ص) گفتند پس فردا مباهله کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه مباهله یعنی دو گروه در مکانی جمع شوند و همدیگر را لعن کنند و از خدا بخواهند حق را آشکار کند،‌ افزود: رهبر مسیحیان نجران گفت اگر دیدید پیامبر(ص) با جمعیت زیادی آمده مباهله را انجام دهید، اما اگر دیدید با افراد محدودی از خانواده‌اش حضور پیدا کرد بدانید که او برحق است پس مباهله نکنید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مسیحیان دیدند که پیامبر(ص) با اهل بیت خود آمدند و مسیحیان بر خود لرزیدند که اگر اینان نفرین کنند کسی از ما زنده نمی‌ماند پس برویم مصالحه کنیم.

وی با اشاره به آیه ۶۱ آل عمران، تصریح کرد: این آیه یکی از مهم‌ترین آیات قرآن است که حقانیت مذهب اهل بیت(ع) را اثبات می‌کند و علی(ع) نیز همراه ایشان بود که این مهم نشان دهنده جایگاه والای حضرت امیرالمومنین(ع) است.

این مفسر قرآن کریم گفت: ما شیعیان باید افتخار کنیم از کسی پیروی می‌کنیم که دارای مقام والا است و به منزله جان پیامبر(ص) است و هر مجلسی که نام حضرت علی(ع) در آن ذکر شود برکات الهی نازل می‌شود.

بهزیستی و پیشگیری از آسیب‌ها و حمایت از افراد آسیب دیده

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه یکی از امتیازات اسلام جامعیت است، افزود: اسلام برای تمام مسائل برنامه دارد و پیامبر(ص) می‌فرماید ایمان و اسلام ۷۰ و چند باب دارد که از توحید تا برداشتن موانع از سر راه، را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین اسلامی که جامعیت دارد برای محرومان و نیازمندان جامعه نیز مسائلی را مطرح می‌کند و در روایات آمده که باید همیشه به فکر مشکل برادران مسلمان و حتی غیر مسلمانانی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند، باشیم.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: دولت و ملت باید به فکر سازمان بهزیستی و افراد تحت پوشش این سازمان باشند، چرا که اقدام خیری است که همیشه در صندوق پس انداز الهی باقی می‌ماند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید بهزیستی کاری کند که تعداد افراد بی‌سرپرست در جامعه کاهش یابد، طلاق صورت نگیرد و معلول جسمی و ذهنی در جامعه نباشد که در واقع پیشگیری از آسیب‌ها است، یادآور شد: باید مشکلات افرادی که نیازمند خدمات بهزیستی هستند حل کنیم و حمایت کنیم که به جامعه بازگردند و عضو فعال جامعه شوند.