۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بهره‌مندی ۳۲ هزار مددجو در چهارمحال‌ و بختیاری از خدمات بهزیستی

حسین سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: از این تعداد افراد زیر پوشش بیش از ۳ هزار و ۶۷۰ نفر را معلولان مستمری‌بگیر و بیش از ۲ هزار و ۴۹۲ نفر را نیز زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌‎دهند.
وی از فعالیت ۳۰ مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی معلولان در این استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر افزون بر چهار مرکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست، یک مرکز شیرخوارگاه، هشت کلینیک و اورژانس اجتماعی مددکاری، ۲۷۳ مهدکودک خصوصی، یک مرکز خدمات مشاوره اجتماعی، ۱۲ مرکز نگهداری سالمندان، ۱۲ مرکز نگهداری بیماران روانی به مددجویان این سازمان خدمات‌رسانی می‎کند.
سعیدی ادامه داد: فعالیت ۵۲ مرکز موسسه خیریه غیر دولتی، چهار مرکز مداخله در خانواده در راستای کاهش طلاق از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان تحت حمایت این سازمان است.
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری تعداد پرونده‌های ارجاعی در چهار مرکز مداخله در خانواده را بیش از ۳۵۲ پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۴۰ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
وی در ادامه از فعالیت ۱۵ مرکز درمان و بازتوانی معتادان در این استان خبر داد و گفت: اعتیاد سرپرست خانوار موجب ایجاد شکاف و طلاق در خانواده می‌شود، از سویی دیگر در طلاق بیشترین آسیب به روح و روان کودک وارد می‎شود در این اوضاع کودک ممکن است در آینده دچار مشکلات متعدد از جمله ناراحتی‌های روحی و روانی شود.
سعیدی با اشاره به آثار روابط سالم والدین و فرزندان، گفت: استحکام خانواده، جلوگیری از فرار فرزندان از خانه، ارضای نیازهای عاطفی فرزندان، جلوگیری از افت تحصیلی و سلامت روانی والدین از مهم‌ترین این آثار است.
وی حمایت هرچه بیشتر دستگاه‌ها و مشارکت مردمی را عامل بسیار مهم در پیشبرد اهداف و برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: برابرسازی فرصت‌ها، فراهم آوردن بسترهای لازم برای مشارکت اجتماعی معلولان و ارتقای سطح مشارکت نهادهای غیردولتی در حل مشکلات معلولان از جمله رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اساسی سازمان بوده که موجب ایجاد انگیزه و استقلال اقتصادی، اجتماعی و توانمندسازی آنان می‌شود.
سعیدی خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به معلولان جسمی، حرکتی، ضایعه نخاعی، روانی و مددجویان بی‌سرپرست، بدسرپرست، نیازمند و آسیب‌دیده از مهم‌ترین وظایف بهزیستی است که با جدیت در حال پیگیری و عملیاتی شدن است.
وی با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی نهاد حمایتی، پیشگیری و خدمت‌رسانی به محرومان است، گفت: در فعالیت‌های بهزیستی رضایت پروردگار در برآوردن نیازمندی‌های افراد زیر پوشش باید در نظر گرفته شود، چراکه هدف سازمان کاهش مشکلات مردم به ویژه افراد زیر پوشش است.