۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بزرگترین مشکل توانیابان خراسان رضوی

شهردارآنلاین: مدیرعامل انجمن حامیان شهر بدون مانع خراسان رضوی گفت: بزرگترین مشکل توانیابان اعم از ناشنوایان، نابینایان، معلولان، بانوان باردار و سالمندان در مشهد و دیگر شهرهای استان، کافی نبودن مناسب سازی محیط است.

 

حمید حسینی افزود: با تمام پیگیری های انجام شده تاکنون طرح مناسب سازی محیط در استان در حد بهسازی برخی پیاده روها، قطار شهری، توقفگاههای خودرو، تجهیز پل های عابر پیاده به آسانسور، ایجاد رامپ در برخی از بوستانها و ساخت سرویس بهداشتی برای ورود توانیابان بوده است.
وی بیان کرد: هم اینک فضای مساجد، مطب های پزشکان، مراکز درمانی، تلفن های عمومی و عابربانکها و بسیاری دیگر از اماکن عمومی مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی مناسب سازی لازم را برای تردد و استفاده توانیابان ندارند.
وی اظهار کرد: انجمن حامیان شهر بدون مانع در سال ۱۳۹۲ با هدف مطالبه گری مناسب سازی محیط برای توانیابان راه اندازی شد و هم اینک ۳۵۰ نفر در این انجمن عضویت دارند.
مدیرعامل انجمن حامیان شهر بدون مانع خراسان رضوی گفت: این انجمن که یک نهاد غیردولتی است، مناسب سازی محیط را برای گروه های توان یاب اعم از کودکان، سالمندان، زنان باردار، معلولان جسمی و حرکتی، نابینایان و ناشنوایان از طریق فعالیت های فرهنگی پیگیری می کند.
حسینی افزود: در راستای فعالیت های فرهنگی این انجمن، پخش برنامه رادیویی شهر ایمن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در راستای مناسب سازی شهری و فرهنگ سازی برای شهر بدون مانع با تمرکز بر بافت های فرسوده و سکونت‌گاه های غیررسمی آغاز شده است.
وی بیان کرد: این برنامه روزانه در سه نوبت از رادیو خراسان رضوی پخش شده و پخش آن تا انتهای سال ادامه دارد که فایل صوتی آن نیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود.
مشاور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛ برگزاری کلاس آموزشی ضوابط و مقررات برای ۱۲۰ نفر از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان با امتیاز تمدید پروانه و کارشناسان شهرسازی شهرداری مشهد را از دیگر برنامه های اجرا شده انجمن شهر بدون مانع برشمرد.
حسینی گفت: با همکاری این انجمن در مناسب سازی محیط شهری، در سال گذشته رتبه ۳۰ اداره کل بهزیستی استان در کشور در بخش مناسب سازی محیط به رتبه دو ارتقا یافت و پیگیری های این انجمن باعث شد سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خرید ۲۳۰ دستگاه اتوبوس رمپ دار را در دستور کار قرار دهد.
استان ۶٫۵ میلیون نفری خراسان رضوی حدود ۶۰۰ هزار نفر سالمند و ۹۹ هزار معلول جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی دارد.