۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

برگزاری همایش پیاده روی معلولان در شیراز

برگزاری همایش پیاده روی معلولان در شیراز به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های غیر دولتی معلولان فارس گفت: در این همایش که از ساعت ۱۷ روز پانزدهم اردیبهشت ماه در بوستان جنت شیراز برگزار می‌شود، معلولان جسمی – حرکتی، نابینایان، ناشنوایان، معلولان ضایعه نخاعی، ام اس، اوتیسم و افراد کم توان ذهنی حضور خواهند داشت.
سعید فانی افزود: برای برپایی این همایش به موضوع ارتقای وضعیت جسمی، روحی و روانی افراد کم توان توجه ویژه شده است، زیرا بیشتر این افراد به دلیل شرایط خاص جسمی امکان حضور در برنامه ورزش‌های همگانی را ندارند.
فانی گفت: در همایش بزرگ پیاده روی، معلولان علاوه بر توزیع تعداد قابل توجهی جوایز از جمله دوچرخه، برنامه‌های شاد و مفرحی شامل ورزش و نرمش، اجرای مولود خوانی و موسیقی، دوچرخه سواری افراد اوتیسم و پرتاب توپ انجام می‌شود.
وی افزود: این همایش با همکاری شورای هماهنگی تشکل‌های غیردولتی معلولان استان فارس، هیات ورزش‌های همگانی این استان، اداره کل بهزیستی فارس و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.
درخودماندگی یا اوتیسم (Autism) نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود، علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته است.