۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

برپایی جشن ازدواج ۱۱۰ معلول تهرانی در برج میلاد

17210013948973
جشن ازدواج۱۱۰نفر از معلولان تهرانی (۵۵زوج) به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران با حضور مسئولین ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.

این مراسم با حضور مجتبی عبدالهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه راستگو و علی صابری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، الهه عطایی مدیرکل بانوان شهرداری، علوی مدیرعامل شهروند، محمود نژاد رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان، خانواده‌های ۵۵زوج معلول و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.

مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی با ابلاغ سلام گرم شهردار تهران اظهار داشت: این مراسم ازدواج ۵۵زوج معلول به واسطه تکریم، تقدیر و پاسداشت جامعه معلولان و توان یابان میهن اسلامی و تهران بزرگ برگزار شده است. وی با بیان اینکه معلولیت در جامعه نباید باعث محدودیت باشد، تأکید کرد: معلولان و توان یابان ما باید از شرایط یکسان، خوب و عادلانه در جامعه اسلامی برخوردار باشند و تمامی مسئولان شهری براین باورند که با فراهم کردن شرایط برابر، امکانات و تجهیزاتی موردنیاز، زندگی در جامعه را برای معلولان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه فراهم آورند.

عبدالهی با اشاره به اینکه توان‌یاب‌ها به‌دلیل مشکلات از برخی نعمت‌ها محدود شده‌اند، گفت: با الطاف الهی با تقویت برخی استعدادها ازجمله علم، دانش و تقوا توانسته‌اند معلولیت خود را به موفقیت تبدیل کنند. وی اعلام کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای از سوی مدیریت شهری برای خدمتگزاری به جامعه توان یابان انجام شده است و تلاش شده حقوق واقعی و قانونی این جامعه به درستی پیگیری و محقق شود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در این راستا شورای راهبردی معلولان در شهرداری تهران تشکیل شده است و ۳مشاور شهردار تهران از بین جامعه توان یابان هستند که پیگیری مسائل این جامعه را بر عهده دارند.

وی اعلام کرد: شهرداری تهران با مناسب‌سازی‌ فراگیر در سطح شهر، بوستان‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مترو و BRT، استفاده آسان را برای این قشر از این امکانات اولویت قرار داده است. گرچه هنوز وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما مدیریت شهری همه تلاش خود را در این زمینه به‌کار خواهد گرفت.

همچنین سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز با تأکید بر ضرورت توجه به جامعه معلولان اظهار داشت: مراسم جشن مهرانه برای ازدواج ۱۱۰نفر از معلولان شهر تهران به‌منظور ترویج سنت حسنه ازدواج به‌ویژه فرهنگسازی‌ درخصوص ازدواج با افراد دارای معلولیت برگزار شده است. وی با اشاره به تشکیل کانون معلولان شهر تهران از سال ۱۳۸۹گفت: هم‌اکنون حدود ۸۸۱۱نفر از معلولان عضو این کانون شده‌اند. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام برمایی ادامه یافت و یک زوج معلول با حضور خانواده‌های خود طی مراسمی شاد و با ابراز احساسات شهروندان به عقد و ازدواج یکدیگر درآمدند.