۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

باید حمایت ویژه‌ای از این افراد معلول زلزله زده صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این ستاد، اظهار داشت: بهزیستی از باید حمایت ویژه‌ای از این افراد معلول زلزله زده صورت گیردهمان ابتدای حادثه زلزله ستاد مدیریت بحران بهزیستی در زمینه کمک رسانی به حادثه دیدگان تشکیل شد.
وی ادامه داد: کمیته‌های مختلفی در راستای خدمات رسانی به زلزله زدگان تشکیل شد و با توجه به وجود ۸ هزار و ۴۰۰ معلول در مناطق زلزله زدگان باید حمایت ویژ‌های از این افراد صورت بگیرد.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، ۱۰۰ تیم روانشناسی بهزیستی در مناطق زلزله زده برای ارائه خدمات روانشناختی مستقر هستند.
این مسئول با اشاره به انجام حمایت‌های روانی از کودکان، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شناسایی کودکان بی سرپرست در مناطق زلزله زده اعلام نشده و درصورت شناسایی سازمان بهزیستی متولی بررسی هرگونه فرزندخواندگی خواهد بود.
دکتر قادری اضافه کرد: در خصوص اسکان سالمندان دچار حادثه شده نیز تاکنون ۵ سالمند به مراکز سالمندان ما برای اسکان ارجاع داده شد. با توجه به اینکه مناطق آسیب دیده ما دارای ۲۵۰ زن سرپرست خانوار است پیش بینی میشود تعداد این افراد افزایش پیدا کرده باشد.
وی همچنین از ۴۶۲ مورد خدمات تخصصی کودک به حادثه دیدگان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار نفر ساعت خدمات مددکاری نیز ارائه شده است.
این مسئول گفت: ادارات بهزیستی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در این حادثه تخریب شده و بهزیستی تنها ادار‌های است که در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرته است.
جمشید تقی زاده معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پس از وقوع حادثه سازمان تأمین اجتماعی موظف شد با قید فوریت و مرکزیت کرمانشاه نسبت به بستری حادثه دیدگان اقدام کند.
وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به خوبی توانسته در مناطق زلزله زده با اعزام گروهی از روانشناسان در کاهش آلام حادثه دیدگان عملکرد خوبی داشته باشد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: صندوق عشایر مکلف شد پس از این حادثه بلافاصله مستمری بیمه شدگان متوفی را برقرار کند و بیمه بیکاری افراد تا پایان سال پردات شود.
این مسئول با اشاره به موضوع خسارت وارد شده به واحد‌های تولیدی، از تنفس بیمه اجتماعی برای دوسال این واحد‌ها خبر داد.
وی از ارسال ۱۵۵ کامیون تریلر وسایل کمک از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های دیگر با محوریت کرمانشاه به مناطق زلزله زده خبر داد.