۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

بازی های ویژه معلولان که فقط با چشم اجرا می شوند

مایکروسافت بازی های جدیدی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ طراحی کرده که تنها با حرکات چشم کنترل می شوند و به طور ویژه می توانند مورد استفاده افراد معلول قرار بگیرند.

بازی های ویژه معلولان که فقط با چشم اجرا می شوند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، مایکروسافت بازی های جدیدی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ طراحی کرده که تنها با حرکات چشم کنترل می شوند و به طور ویژه می توانند مورد استفاده افراد معلول قرار بگیرند.

 این چهار بازی از سوی مایکروسافت Eyes First نام گرفته اند و توسط واحد تحقیق و توسعه این شرکت تولید شده اند.

اسامی این بازی های عبارت است از بازی فکری تایل اسلاید، بازی تقویت حافظه مچ تو،  بازی فکری ریاضی دابل آپ و بازی قدیمی Maze که شامل مارپیچ های متعددی است.

در این بازی از فناوری جدید ویندوز ۱۰ استفاده شده که همراه با نسخه به روزشده شماره ۱۸۰۳ آن عرضه شد و به کاربران امکان می دهد تا برای کنترل بخش های مختلف این سیستم عامل از چشمان خود استفاده کنند. مایکروسافت هدف از این کار را سرگرم کردن کاربران معلول ویندوز اعلام کرده است.

این شرکت افزوده که امیدوار است شرکت های دیگر هم از این قابلیت ویندوز برای طراحی و عرضه برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی استفاده کنند.

برای اجرای بازی های یادشده کاربران ابتدا باید ابزار ردگیری حرکات چشم که با ویندوز ۱۰ سازگار باشد را از شرکت هایی همچون توبی و آی تک خریداری و بر روی سیستم عامل خود نصب کنند و سپس در بخش تنظیمات، به گزینه Ease of Access مراجعه کنند.