۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

ایجاد ۲ هزار متر رمپ ویلچر رانی برای جانبازان

خدمات کامل ورزشی در مجموعه ورزشی جانبازان هم اکنون برای استفاده از ایثارگران و معلولان خریداری و نصب شده است.

سید محمد حاج آقامیر، رئیس سازمان ورزش شهر تهران با بیان این مطلب گفت: این مجموعه برای نخستین بار در مساحت ۱۸ هزار متر مربع در جنوب تهران ایجاد شده است که مخصوص استفاده جانبازان طراحی شده و از نظر وسعت نیز قابل توجه است.

وی افزود: این مجموعه در ۶ طبقه ساخته شده است که ۲ هزار متر رمپ ویلچر رانی در آن طراحی شده و یک فرد جانباز می تواند با ویلچر این مسافت را طی کرده و از ایستگاه های تعبیه شده در میان مسیر نیز استفاده کند.

رئیس سازمان ورزش شهر تهران خاطر نشان ساخت: سالن استخر مجموعه ورزشی جانبازان مخصوص استفاده این گروه طراحی شده و افراد معلول و جانباز می توانند با دستگاه های نصب شده و ویلچرهای مخصوصی که در استخر وجود دارد از فضای آبی استفاده کنند.

وی یاداور شد: تمامی وسایل مخصوص این مجموعه خریداری و نصب شده است و حتی بیماران قطع نخاعی نیز می توانند با برانکارد وارد مجموعه شده و از امکانات ورزشی و تفریحی استفاده کنند.

رئیس سازمان ورزش شهر تهران افزود: در کنار این مجموعه، دو مجموعه ورزشی در مناطق ۲۱ و ۵ تهران از سوی سازمان ورزش به صورت خاص در اختیار جانبازان قرار گرفته است و همچنین در منطقه ۱۵ نیز برای افراد جانباز یک مجموعه را پیش بینی کرده ایم تا افراد معلول و جانباز در نقاط مختلف شهر به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به خدمات ویژه سازمان ورزش به جانبازان و خانواده شهدا، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، تمامی جانبازان ۷۰ درصد می توانند با ارایه کارت شناسایی به همراه همسر خود از مجموعه های ورزشی تحت نظر شهرداری به صورت رایگان استفاده کنند.
آقامیر گفت: همچنین برای خانواده معظم شهدا نیز پیش بینی کرده ایم که پدر، مادر، همسر و فرزندان شهدا با ارایه کارت شناسایی به صورت رایگان از خدمات تفریحی مجموعه های ورزشی استفاده کنند.