۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اهمیت حرف زدن با صدای بلند برای هوش و حافظه


phelps-Voice

با بلند حرف زدن می توانید به تقویت حافظه خود بپردازید و هوش خود را در زمینه مهارت های ارتباطی تقویت کنید صدای بلند می تواند هوش و حافظه شما را تقویت کند و درمان کننده بسیاری از مشکلات حافظه شما باشد!

 

صحبت کردن با صدای بلند، حافظه کلامی را افزایش می‌دهد. تکرار واژه‌ها و سخن گفتن با صدای بلند بویژه در الگوهای ارتباطی به تقویت حافظه کلامی و باز خوانی اطلاعات گذشته کمک می‌کند.

محققان دانشگاه مونترال در آخرین دستاوردهای خود اثبات کردند، تکرار با صدای بلند یکی از راهکارهایی است که علاوه بر تقویت الگوهای ارتباطی و افزایش درک شناختی مخاطب از سخنان گوینده، به افزایش حافظه کلامی افراد کمک می‌کند.

به گفته محققان مرکز تحقیقاتی مونترال کانادا، اگر چه تحقیقات پیشین نشان داد میان تقویت حافظه و سخن گفتن با صدای بلند ارتباط وجود دارد اما این تحقیق ارتباط شیوه سخن گفتن و کیفیت ارتباطات را در کنار اثر آن بر حافظه بررسی کرده است. به عقیده پروفسور ویکتور بوچر، سرپرست این تیم تحقیقاتی، چگونگی مهارت‌های ارتباطی کلامی میان فردی از یک سو دوام و پایداری ارتباطات افراد را پیش‌بینی می‌کند و از سوی دیگر روش مناسبی برای پیشگیری از مشکلات حافظه در افراد محسوب می‌شود.

این محقق ادامه می‌دهد، ارتباطات میان همسران، والدین و فرزندان و همچنین دانش‌آموزان و مربیان آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این تحقیق نشان داد، چگونه افراد می‌توانند اهدافی را که در پس گفتارهای‌شان نهفته است با افزایش مهارت کلامی در قالب صحبت کردن با صدای بلند و تکرار واژه‌ها به مخاطب انتقال داده و به آنها در باز آفرینی صحبت‌های گفت‌و‌گو شده در آینده کمک کنند. به عقیده پروفسور بوچر، نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد، دانش‌آموزان کلاس‌هایی که توسط آموزگاران مسلط به مهارت‌های کلامی اداره می‌شوند در یادگیری موفق‌تر بوده و نوع شیوه سخن گفتن با صدای بلند و تکرار مفاهیم، بازیابی اطلاعات را هنگام امتحان برای آنها تسهیل کرده است.

همچنین انتقال موفقیت‌آمیز مفاهیم و خواسته‌های فردی در افرادی که مهارت جرأت‌ورزی و ابراز وجود را بخوبی آموخته و در الگوهای ارتباطی خود از آن کمک می‌گیرند، احتمال درگیری‌های زن و شوهری یا اختلافات والد فرزندی را کاهش می‌دهد و امکان به وجود آمدن نقاط اشتراک در روابط عاطفی و هیجانی را بالا خواهد برد.

منبع : روزنامه ایران