۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان

عده ای از افراد ضایعه نخاعی استان هرمزگان با تلاش بی وقفه ای  در آبان ماه سال ۱۳۸۱ اقدام به تأسیس انجمن معلولین ضایعه نخاعی استان هرمزگان نموده که والاترین هدف آن احقاق حقوق مسلم افراد ضایعه نخاعی و ایجاد شور ونشاط در زندگی آنها می باشد امیدواریم که با کمک و همیاری انسانهای نوعدوست و نیک اندیش در این راه موفق گردیم.

اهداف انجمن:

۱٫بهبودی در جهت سطح کیفی و کمی وضعیت جسمی افراد مبتلا به ضایعه نخاعی نیازمند و حاد از طریق برخورداری از خدمات سازمانها و مراکز ذیربط.
۲٫تلاش در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی زندگی اعضای انجمن از طریق شناسایی امکانات موجود و معرفی آن به اعضاء.
۳٫تشویق سازمانهای دولتی و غیر دولتی دست اندرکار در ایجاد مراکز تفریحی ویژه یا اندیشیدن تدابیری به منظور هموار نمودن هر چه بیشتر راه مشارکت این افراد، همچنین اقدام به برگزاری اردوهای آموزشی، تفریحی و مسابقات غیره.
۴٫برگزاری جلسات سخنرانی آموزشی، درمانی، اجتماعی و حقوقی به وسیله اساتید و متخصصان ذیربط و دست اندرکار ضایعه نخاعی برای اعضاء و خانواده های آنان.
۵٫تلاش در جهت ایجاد زمینه های اشتغال برای اعضاء از طریق تأسیس شرکتهای خدماتی، صنعتی و بازرگانی مناسب با وضع جسمانی آنان با راهنمایی مشاوران متخصص و با همکاری ارگانهای خیراندیش و افراد نیکوکار.
۶٫بهره مندی از تجارب و پیشرفتهای علمی مؤسسات مربوط به افراد ضایعه نخاعی سایر کشورها از طریق سازمانها و وزارتخانه ها مربوطه.
۷٫تلاش در جهت پیشرفت امر مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی به گونه ای که افراد استفاده کننده از صندلی چرخدار (ویلچر) قادر به استفاده از کلیه امکانات موجود گردند.
۸٫همکاری با ارگانهای ذیربط در جهت ارتقای سطح فرهنگ اعضاء و همچنین آشنا نمودن ایشان به حقوقی که سایر افراد جامعه برخوردارند و همچنین ارتقای سطح فرهنگی جامعه و ایجاد دیدگاههای مناسب نسبت به افراد دارای نیازهای ویژه.
۹٫ بررسی قوانینی که در راه پیشرفت افراد مبتلا به ضایعه نخاعی ایجاد ممانعت می کند و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور اصلاح به هیأت دولت از طریق سازمان بهزیستی کشور و جلب مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی.
۱۰٫جلب مشارکتهای مردمی از طریق شناساندن مشکلات افراد مبتلا ضایعه نخاعی.
۱۱٫راهنمایی جهت تهیه وسایل کمک توانبخشی استاندارد شده و تشویق بخش خصوصی نسبت به بهبود استانداردهای وسایل کمک توانبخشی.


نحوه تماس با انجمن :
آدرس:بندرعباس – بلوار امام حسین (ع)- جنب اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعت
تلفن: ۳۳۵۲۴۱۴ – ۳۳۵۲۴۱۵
فکس: ۳۳۵۲۴۱۳
پست الکترونیکی: info@sciah.com
پایگاه اینترنتی: http://www.sciah.com