۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

انتخاب یک تشکچه مناسب برای ویلچر

داشتن پد یا تشکچه ویلچر یکی از لوازم جانبی های مهم است که اگر شما بخواهید برای مدت زمان طولانی روی ویلچر بنشینید .
نشستن در یک وضعیت ثابت ؛ برای یک مدت طولانی می تواند باعث درد نواحی پشت و لگن شده ، و موجبات ایجاد زخمهای فشاری ، حالت بد استقرار بدن ، و حتی لخته شدن خون را فراهم آورد . بسیاری از مطالعات زیادی بر روی تاثیر پد های ویلچر در کاهش این ناراحتی ها ، به ویژه زخمهای فشاری انجام شده است. متاسفانه، هیچ پاسخ روشنی در مورد کارا ترین نوع کوسن ها ارائه نشده است . هر چند یک چیز روشن است – مطالعات نشان داده اند که افزایش یک درجه سانتیگراد در درجه حرارت ، باعث افزایش ۱۰ درصدی سوخت و ساز بافت ها( علت زخم فشار ) می شود ، که حاکی از آن است که یک تشکچه هائی که باعث محدودیت تغییرات درجه حرارت پوست می شوند می توانند این احتمال ایجاد زخم فشاری را کاهش دهند .

 


بدن افراد متفاوت هستند ، بنابراین مهم است که شما آزمایش کنید تا  بهترین تشکچه ای که برای شما مناسب است ، پیدا کنید . در هر حال  در اینجا به برخی از گزینه های موجود اشاره می گردد  :
پدهای حاوی ژل
شما ممکن است در برخی آگهی های تجاری پدهای ژلی را دیده باشید . این پدها ، برای حفظ خنکی پا و توزیع مجدد وزن هنگام بیرون رفتن طراحی شده اند . اصول یکسانی برای تشکچه های ویلچر از این نوع استفاده شود . تشکچه های ژل خنک هستند وهنگام حرکت خودشان  تراز و تنظیم می شوند . آنها در جذب ارتعاشات خیلی خوب عمل می کنند  ، هر چند در جذب ضربه های بزرگ حاصل از دست اندازها خیلی خوب نیستند . برای این منظور از تشکچه هائی استفاده می شود که ترکیبی از مخده ژل / فوم هستند . برای اطمینان سعی کنید از این ژل پدها در بیرون استفاده کنید تا مطمئن شوید که ضخامت آنها به اندازه ای است که می تواند تکیه گاه مناسبی را  ( برای حالت تعلیق باسن) برای شما فراهم آورد ،  به طوری هنگام نشستن روی آنها ، هیچ قسمتی از باسن شما مشکل نداشته باشد .
پدهای حاوی فوم
این نوع تشکچه های ویلچر از نظر تراکم و ضخامت انواع متنوعی دارند  . فوم برای تطابق بدن و جذب برجستگی ها عالی است . اما مشکل اصلی فوم این است که خیلی گرم می شود . به دنبال تشکچه های فومی باشید که دارای یک لایه خنک مانند ژل یا  هوا ، بین بدن شما و فوم ، هستند و یا اینکه یک پوشش خنک کننده پیدا کرده وآن را روی تشکچه بگذارید .
پد های حاوی هوا
تشکچه های محتوی هوا معمولا” از چند خانه استوانه ای شکل پر از هوا ساخته شده اند . آنها با ضخامتهای مختلفی عرضه شده اند و می تواند متورم شده و برای مطابقت با میزان راحتی پر یا خالی شوند . اگر شما زمان زیادی را روی ویلچر صرف می کنید ، یا تا حد زیادی در معرض خطر زخم فشاری هستید ، تشچه های هوائی ضخیم تر به شما  توصیه می گردد و چون تکیه گاه بهتری را برای شما ایجاد می کند . برای کمک به تطابق بیشتر و بهتر بدن شما ، پدهای هوائی دارای یک لایه فوم هم هستند .
در هر حال اگر شما زمان زیادی را روی ویلچر هستید ، تشکچه یا پدهای صندلی ویلچر می توانن د باعث راحتی بیشتر شما شده و به جلوگیری از زخمهای فشار دردناک کمک خواهد نمود .  بطور کلی تشکچه ها در اندازه ها ،  رنگ ها و با مواد مختلف جهت تطابق با نیازهای شما عرضه شده اند . از آنجائی که بدن انسان دارای اشکال و اندازه های مختلفی هستند  ، نمی توان برای همه افراد ، یک تشکچه را توصیه نمود . قبل از خرید هر نوع تشکچه باید آن را آزمایش کرد . اطمینان حاصل کنید که تشکچه خنک باقی خواهد ماند ، و می تواند فشار را از روی استخوانهای نشیمن ( tuberosities ischial ) بردارد ، و توزیع وزن شما را به طور مساوی بر صندلی ویلچر توزیع نماید .