۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

افتتاح۳ مرکز جدید پیشگیری از معلولیت در کشور/ پرداخت مابه‌التفاوت مستمری معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور ار افتتاح ۳ مرکز جدید پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از ژنتیک‌ در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی در اکثر استان‌ها این مراکز راه‌اندازی می‌شود ضمن اینکه مابه‌التفاوت افزایش مستمری معلولان تا شهریور ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با بیان اینکه سیاست سازمان بهزیستی در سال جاری کاهش مراکز شبانه‌ روزی نگهداری سالمندان است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم باید تعداد مراکز روزانه نگهداری سالمندان را افزایش دهیم تا در طی روز سالمندان با حضور در این مراکز بتوانند خدماتی در بخش‌های فرهنگی،اجتماعی  دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام توجه ویژه‌ای به سالمندان و جایگاه‌ آنها شده است و این افراد از جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌ها برخوردارند و ما نیز تاکید داریم سالمندان پس از طی ساعتی از روز در مراکز نگهداری، شب را باید در کنار خانواده‌های خود سپری کنند.

هاشمی در ادامه به آخرین وضعیت سرای سالمندان ویژه هنرمندان اشاره کرد و گفت: زمین و مکان این سرا آماده است و ما مشکلی را برای افتتاح این مرکز نداریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۳ مرکز جدید پیشگیری از معلولیت‌‌های ناشی از ژنتیک در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی در اکثر استان‌ها این مراکز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: به‌زودی قرار است جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان بهزیستی کشور و کمیسیون اجتماعی دولت در خصوص تصویب لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برگزار شود.

هاشمی در خصوص آخرین وضعیت اعتبارات سازمان بهزیستی در سال جاری گفت: با حمایت دولت اعتبارات سال جاری افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است که این افزایش در بخش‌های مختلف از جمله افزایش مستمری معلولان و توانمندسازی مددجویان خواهد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا شهریور ماه مابه‌التفاوت افزایش مستمری معلولان به حساب‌های آنها واریز می‌شود.