۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اعتبار ویژه آموزش و پرورش برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان معلول در سال ۹۴

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مجید قدمی دقایقی پیش در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی استانی در این شهرستان با تبریک میلاد حضرت زینب(س)  اظهار داشت:  ۷۲ هزار نفر از معلولان در مدارس استثنایی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۰ هزار دانش‌آموز استثنایی دیگر نیز در کشور وجود دارد که شناسایی نشده است، افزود:  بسیاری از خانواده‌های معلولان  از ورود معلول خود به اجتماع جلوگیری می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی داعیه‌دار خدمت رسانی به مستضعفان و افراد محروم و معلول جامعه است، گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزندان معلول هستند بیش از پیش با آموزش و پرورش در معرفی فرزندان کمک کنند.

قدمی با تأکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در آموزش دانش‌آموزان در مدارس استثنایی، تصریح کرد: دانش آموزان معلول به ویژه دانش آموزان مناطق روستایی با مشکلات بسیاری همچون رفت و آمد مواجه هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی، عهده دار تربیت فرزندانی است که یک یا چند معلولیت دارند، تصریح کرد: اعتبارات خوبی در سال ۹۴ برای سرویس رفت و آمد معلولان در نظر گرفته شده که ۹۰ درصد از مشکلات را رفع می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل ۱۲ میلیون دانش‌آموز در کشور، اظهار داشت:  ۳۸ هزار دانش‌آموز در دوره‌های فراگیر آموزش و پرورش مشغول به تحصیل هستند.

قدمی با تأکید بر توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش در اختصاص اعتبارات ویژه برای دانش‌آموزان معلول، خاطرنشان کرد: مجلس نیز باید با تصویب قوانین جامع در این راستا بیش از پیش همکاری کند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ویژه استانی برای آموزش و پرورش معلولان اختصاص یابد، افزود: در آموزش معلولان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند و نیازمند عزم جدی در این حوزه هستیم.