۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اشتغال زایی و توانمند سازی مددجویان هرمزگانی/ضرورت بانک بهزیستی

مدیرکل بهزیستی بیان داشت: توانمندسازی مددجویان هرمزگانی در قالب طرحهای اشتغال از جمله برنامه های امسال بهزیستی خواهد بود.

عبداله بازیار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشارکتهای مردمی در سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، بیان داشت: تعهد خیرین در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در بخش مسکن و توانبخشی و اشتغال پیش بینی می شود.

بازیار با اشاره به اینکه قصد داریم آن چیز که در توان داریم را در مجموعه بهزیستی با دید علمی در جهت رفع خلاها به کار گیریم، عنوان کرد: همایش بین المللی در جهت شناسایی فرصتها و چالشهای پیش رو با همکاری کارشناسان و متخصصان خارجی و ایرانی برای معلولین  اول تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته بازیار، بانک بهزیستی در کشور وجود ندارد اما زمینه آن آماده است زیرا در این راستا می توانیم کمک شایانی به توانمند سازی افراد تحت پوشش بهزیستی ارائه کنیم.

رفع آسیبهای اجتماعی جامعه با راه حلهای علمی

وی گفت: بحث دوم مسائل اجتماعی است، مطالب مورد نظر را در رسانه ها انعکاس گفته ایم که چه نیازی در استان وجود دارد و باید رفع شود مسائلی که جامعه را رنج میدهد آسیبهای اجتماعی است باید از مسیر علمی در جامعه محیطی همراه با آرامش ایجاد کنیم.

اساس اشتغال پایدار در کشور تعریف نشده است

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با اشاره ای به سال جهاد اقتصادی اظهارداشت: یکی از اهم برنامه های بهزیستی ایجاد زمینه اشتغال پایدار است، متاسفانه اساس اشتغال در کشور تعریف نشده و باید برای افراد زمینه روحی و رفاهی را ایجاد کنیم، هرمزگان به عنوان مرکزی تجاری شناخته شده و باید از پتانسیلهای استفاده کرد.

وی عنوان کرد: بهزیستی استان هرمزگان سعی دارد تا در قالب طرحهای اشتغال زایی و خلاقانه مددجویان آنها را در جهت توانمند سازی و ایجاد اشتغال پایدار کمک نماید.

بازیار در ادامه سخنان خود افزود: بهزیستی سعی دارد برای جامعه معلولین بورس کالاهای بهداشتی را ایجاد کند که این طرح برای استان هرمزگان نیاز بیشتری دارد، بورس می تواند زمینه شغلی برای جامعه معلولین و هم زمینه تولید در استان بوجود آورد، ابزار تولید از خارج کشور تهیه و در اختیار آنها قرار می دهیم.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان بیان داشت: یکی دیگر از طرحهایی که برای جامعه هدف در نظر داریم سهمیه ارزی ۱۰ تا ۱۱ هزار یورویی برای مددجویان است که در قالب تعاونی و بازارچه هایی مرزی است بهزیستی نیاز به کمک خیرین دارد تا سهمیه ارزی را از طریق کارت هوشمند در اختیار مددجویان بگذاریم با این کار ۴۰۰هزار تومان درآمدزایی برای مددجویان می شود.

بازیار تصریح کرد: مسئله مسکن که سهم آورده هر نفر ۱۲ میلیون تومان است مشکلی برای مددجویان شده که اگر بنیاد مسکن در این مورد همکاری نکند خانه ها را در روستاها می سازیم.

وی عنوان کرد: باید جلسات مدرن و بین المللی برگزار کنیم با این کار ارزش به خود قائل می شویم و همچنین مرکز توانبخشی مدرن در بندرعباس توسط کانونهای مربوطه ایجاد می شود.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان تاکید کرد: مناسب سازی محیط ۱۰ سال است که هنوز به نتیجه نرسیده باید اول بدانیم مناسب سازی محیط به چه معنی است، باید با توافق نامه فراسازمانی استاندارد سازی محیط اجرایی شود.

بازیار افزود: بهزیستی هنوز نتوانسته یک مرکز برای معلولین ایجاد کند، حتی برای بودجه بهزیستی دیگران باید تصمیم بگیرند، این درست نیست و همکاری نباید یک طرفه باشد زیرا من هیچگونه دستوری را نخواهم پذیرفت.

وی اظهار داشت: بیش از هزار نفر خیر داریم که تمام تلاش خود را برای خدمت دارند این مجمع ۶۰ درصد از خدمت و توانبخشی را تامین می کنند همچنین ۲۰ پزشک فوق تخصص با بهزیستی همکاری دارند که باید از آنها تشکر کرد .

منبع: خبرگزاری مهر