۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای دو معلول

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محسنی بند پی در مراسم گلریزان و ضیافت الهی وافطاری که شب گذشته با  حضور وزیر بهداشت درمان و آموش پزشکی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از خیرین در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد با اشاره به تفاهم نامه مشترک برای مسکن معلولان اظهار کرد: سال گذشته تفاهم نامه ای با بنیاد مسکنو خیرین به امضا رسید که با کمک ۱۵ میلیونی بنیاد مسکن، کمک ۱۰ میلیونی بهزیستی و کمک ۵ میلیونی خیرین شرایط تامین مسکن خانواده های دارای دو معلول فراهم شود.

وی تاکید کرد: نیازمند این هستیم که نهضت احداث مسکن سرعت بیشتری به خود بگیرد و شفافیت بیشتری داشته باشد تا اعتماد خیرین نیز بیشتر شود.
*راه اندازی سایت جذب مشارکتهای مردمی
رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از افتتاح و راه اندازی سایت رسمی جذب مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور خبر داد و گفت: در شیرخوارگاه فرزندانی داریم که بی سرپرست نبوده بلکه بد سرپرست هستند و از نظر حقوقی قضایی نمی توان برای آنها شناسنامه گرفت.
این کودکان دفترچه بیمه ندارند بنابراین در هنگام مراجعه به مراکز درمانی دولتی مانند کسی که دارای دفترچه نیست با آنها رفتار می شود.
وی افزود: وزیر بهداشت دستور دادند که هر کودک فاقد دفترچه که از شیرخوارگاه به بیمارستان مراجعه کرد بصورت رایگان درمان خواهد شد.
محسنی بندپی با  بیان اینکه در مسائل اجتماعی نیازمند یک نگاه و استراتژی جدید هستیم اظهار کرد: با توجه به واقعیت های اجتماعی، تغییر سبک زندگی، وجود فضاهای مجازی و… شاهد رشد روز به روز آسیب های اجتماعی هستیم و در این چنین شرایطی رسیدن به یک استراتژی جدید در حل مشکلات اجتماعی یکی از اولویت ها است.
وی با اشاره به اینکه تقویت رویکرد مشارکت محوری نگاه جدیدی در سازمان بهزیستی است گفت: منابع دولتی محدود و ظرفیت های موجود در جامعه زیاد است اما متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت های موجود در جامعه استفاه کنیم.