۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

اجرای طرح اطلس معلولان در شاهین‌شهر

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: حدود سه ماه پیش طرح اطلس معلولان در شاهین‌شهر اجرا شده است و در این اطلس محل اسکان و مکان‌های پرتردد معلولان موجود در شاهین‌شهر جانمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در چهاردهمین جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن شهری برای تردد معلولان در سطح شهر اظهار داشت: به صورت معمول حجم بسیاری از فعالیت‌ها در راستای مباحث مناسب‌سازی در سطح شهر وجود دارد اما مناسب‌سازی در اصفهان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مشاوران مناسب‌سازی در شهرداری‌ها به منزل یک نیاز اساسی در جوامع امروزی به شمار می‌رود، اضافه کرد: با تحقق این موضوع و نظر‌سنجی از افراد معلول در تمام زمینه‌ها سهم معلولان در فعالیت‌های اجتماعی پر‌رنگ‌تر می‌شود.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهر‌سازی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شاهین‌شهر یکی از شهر‌های جدید و جوان در سطح استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: حدود سه ماه پیش طرح اطلس معلولان در شاهین‌شهر اجرا شده است و در این اطلس محل اسکان معلولان و مکان‌های پرتردد معلولان موجود در شاهین‌شهر جانمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان نیز باید به دنبال شناسایی‌های اولویت‌های معلولان در سطح شهر باشد، ادامه داد: شناسایی مکان‌های پر‌تردد و محل اسکان معلولان در سطح شهر از مهم‌ترین اهداف تهیه اطلس معلولان به شمار می‌رود.

ابراهیمیان تأکید کرد: شاهین‌شهر با وجود برخورداری از ۹۸ درصد جمعیت باسواد از شهر‌های پیش‌گام در راستای شناسایی اولویت‌های مورد نیاز معلولان در سطح شهر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع مناسب‌سازی در طرح تفضیلی شهر اصفهان آورده شده است، افزود: رعایت ضوابط مناسب‌سازی در طرح تفضیلی شهر به عنوان یک قانون کامل و جامع در راستای توسعه و پیشرفت شهر‌ها محسوب می‌شود.