۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آموزش و پرورش به وظایف خود در خصوص استخدام معلولان عمل نمی‌کند

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه لایحه قانون بازنگری شده جامع حمایت از حقوق معلولان قبل از ۱۲ آذر به مجلس ارسال خواهد شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که به وظایف خود در خصوص استخدام عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس همایون هاشمی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های سه گانه زندگی که توسط سازمان بهزیستی کشور و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری منتظر شده است اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در عرصه تولید محتوا و در راستای محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری بیشتر کوشا باشیم و به سخنان رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که مجموعه کتاب‌های سه گانه سبک زندگی، آموزش و مهارت‌های زندگی به صورت کتاب در سازمان بهزیستی منتشر می‌شود، بیان داشت: اگر چه این شروع گام خوبی است ولی قطعا نیاز به توجه و غنی سازی محتوا دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان داشت: مجموعه کتاب‌های سه گانه زندگی در قالب کتاب مجله به صورت سری در بازده‌ های زمانی مختلف برای خانواده‌ها منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مجموعه کتاب ها به مباحثی چون مشکلات امروز جامعه، نوع زندگی، الگوهای غربی اشاره شده است و در آن تأکید ویژه‌ای بر سبک زندگی به روش اسلامی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰ عنوان کتاب در دست انتشار داریم که بیش از ۵۰ درصد از آنها مربوط به آموزش مهارت‌های زندگی است که در حال حاضر برای انتشار آنها با مشکلاتی از جمله کاغذ روبرو شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه کتاب‌های اشاره شده به چاپ برسد به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: در زمینه آموزش مربیان مهدهای کودک مرکزی ویژه‌ای در این راستا افتتاح شده است که البته سازمان بهزیستی همکاری قابل قبولی با دانشگاه علمی کاربردی علوم بهزیستی در رشته تربیت مربیان مهدهای کودک دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تصویب نهایی قانون بازنگری شده جامع حمایت از حقوق معلولان اشاره کرد و افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته این لایحه قبل از ۱۲ آذر امسال به مجلس خواهد رفت ضمن اینکه فراکسیون حمایت از حقوق معلولان وعده داده است آن را قبل از روز جهانی به تصویب نهایی برساند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تنها دستگاهی که در خصوص استخدام معلولان همکاری لازم را ندارد این وزارتخانه است و بقیه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها همکاری لازم را با این سازمان دارند.

هاشمی بیان داشت: در قانون جدید جامع حمایت از حقوق معلولان استخدام معلولان از سه درصد به ۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در سال جاری ۶ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید جهیزیه گروه‌های هدف به خصوص معلولان پیش‌بینی شده است و به زودی لایحه تسهیل ازدواج معلولان به تصویب خواهد رسید.