۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آماده خدمت به معلولان نامعلول هستیم/حمایت ویژه از فعالیت های هنری دانشجویان معلول

خدمت به معلولان نامعلول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دکتر احسان مشکلانی رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان در دیدار با دانشجویان معلولان این دانشگاه اذغان داشت: اولین مسئله ایی که باید در این حوزه در نظر بگیریم این است که معلولیت اصلا محدودیت نیست و این جمله ایی است که همه در این حوزه گفته اند و مصداق این نکته، دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان است چراکه برخی از معلولان این دانشگاه هستند که در رشته های بازیگری و تئاتر مشغول فعالیت هستند و در کار خود موفق بوده اند و البته خیلی از معلولان دیگر دانشگاه هم در حوزه های دیگر مشغول فعالیت هستند.

 

وی افزود: در این دانشگاه آقای عقیل جهانبخش از معلولانی هستند که چند مورد کتاب پژوهش کردند و عکاس ناشنوایی داریم که در اصفهان جزء عکاسان خوب و تلاشگر است، و یکی دیگر از معلولان  فعال این دانشگاه نابینایی هستند که آثار هنری خوبی را تولید میکند.

 

دکتر مشکلانی یادآور شد: در جامعه این طرز فکر وجود دارد که کسی که معلولیت دارد نمی تواند در حوزه های هنری خوب کار کند اما به نظر میرسد بهترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این احساس را نه خود ما داشته باشیم و نه اینکه به دیگران القاء کنیم.

 

وی افزود: خداوند متعال رزق را مساوی بین بنده هایش تقسیم میکند به عنوان مثال شخصی که شنوایی کمتری داشته باشد اما از لحاظ دیگر غنی تر است و ما در علم‌پزشکی هم این مطلب را داریم که شخصی که بیناییش کم‌باشد شنوایی اش و یا الباقی حس های او بالاتر است.

 

رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اذغان داشت: اگر خود کسی که معلولیت دارد به این اعتقاد داشته باشد امید بالاتری نسبت به کار دارد و احساس نمی کند و نمی گذارد کسی به او برچسب بزند و اثبات می کند که همانند دیگران است و در واقع باید استعداد های خودش را کشف کند و در آن عرصه کاملا امیدوارانه به سمت آینده حرکت نماید.

 

وی افزود: دانشگاه شرایطی برای پذیرفتن این بزرگواران دارد و آن این است که اگر این افراد خود را معلول بدانند دیگر نمی توانند در این دانشگاه مشغول تحصیل شوند و در واقع نمی توانیم با یکدیگر کار کنیم ولی اگر اعتقاد داشته باشند که معلولیت محدودیت نیست و اصلا معلول نیستند و بر این باور باشند که داشته هایی دارند که دیگران ندارند، اگر این اعتقاد را نهادینه داشته باشد این مرکز پایگاه این عزیزان است همانطور که وجود دارد و ما خیلی خوشحال میشویم و استقبال می کنیم و ما از معلولین نا معلول حمایت میکنیم.

 

گفتنی است در این جلسه از فعالیت های آقای عقیل جهانبخش؛ نویسنده، شاعر و پژوهشگر تجلیل شد و دکتر مشکلانی حمایت کامل خود از فعالیت های این دانشجو را اعلام کرد.