۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آشنایی با یک وسیله کمکی برای برقراری ارتباط جنسی

این وسیله که به IntimateRider مصطلح است از تجهیزات کمک حرکتی منحصر به فردی می باشد که برای کمک به توانایی رابطه جنسی افراد دچار ناتوانی حرکتی طراحی شده است .

1

با IntimateRider رابطه جنسی پس از آسیب نخاعی راحت تر قابل دستیابی است . این وسیله ترکیبی از ارتفاع ، عمق و هندسه ای است که باعث تسهیل عمل آمیزش می شود . بطوری که رابطه جنسی پس از آسیب نخاعی بهتر از آن چیزی خواهد بود که تاکنون تصور می کردید . IntimateRider برای افراد کوادری پلژی C6 تا ۷C که دارای محدودیتهای حرکتی در دستها هستند و کنترلی روی ماهیچه های بالاتنه و پاها ندارند ، طراحی شده تا آنان بتوانند یک رابطه جنسی عالی را بعد از آسیب نخاعی داشته باشند .

اگرفرد بتواند هنگام استفاده از این وسیله ، دستهایش را روی پاها یا بدن همسرش و یا یک چیزی نزدیک به خود محکم نگه دارد ، IntimateRider با فشار بسیار جزئی حرکت کرده و باعث می شود ناحیه لگن هنگام رابطه جنسی به آسانی حرکت کند . مهم این است که پاهای فرد در وضعیتی قرار گیرد که از ناحیه زانو خم باشند و بدن همسرش به تثبیت آنها کمک کند .

متداواترین سئوالاتی که در استفاده از این وسیله مطرح شده اند ، عبارتند از :

آیا هنگام استفاده از آن ثبات و پایداری لازم را دارد؟

هنگامی که فرد نخاعی روی آن قرار می گیرد ، ثبات خیلی خوبی دارد . طوری طراحی شده که حتی اگر روی لبه صندلی بنشیند ، مشکلی ایجاد نمی شود . فقط باید هنگام جابجا شدن روی آن مراقب باشید ، چرا که یک صندلی کوتاه محسوب می شود.

آیا انتقال به روی IntimateRider آسان است ؟

اگر شما توانایی داخل و خارج شدن از ماشین و یا نشستن وبلند شدن روی نشیمن توالتهای معمولی را داشته باشید ، قادر به جابجا شدن روی IntimateRider نیز خواهید بود . در صورت نیاز می توانید این تجهیز را نزدیک به تخت و یا چیزی که می توانید از آن به عنوان تکیه گاه استفاده کنید ، مستقر نمائید . از آنجائی که صندلی آن کوتاه است ، بنابراین دوست دارید که آرام جابجا شوید . افراد کوادری پلژی زیادی هستند که خوشان می توانند به راحتی روی آن جابجا شده و به سهولت از آن استفاده کنند . حتی بعضی از آنها توانسته اند بعد از آسیب نخاعی به یک زندگی جنسی عالی دست پیدا کنند .

من در مورد زخمهای فشاری نگران هستم . چه پیشنهادی دارید ؟

همه چیز باید در حد اعتدال باشد . بنابراین توصیه نمی شود که ساعتها روی IntimateRider باشید . اگر زخم فشاری دارید ، بهتر است از IntimateRider استفاده نکنید ، چرا که می تواند باعث تحریک بیشتر آن شود . اما اگرناحیه لگن شما سالم باشد و روی یک تشکچه مناسب بنشینید ، نباید هیچ مشکلی داشته باشید . توصیه بر این است که از آن تنها برای چند دقیقه استفاده نمائید . بهتر است چند دقیقه اول بعد از استفاده آن بدن تان را بررسی کنید . در صورت هر گونه قرمزی یا آزردگی یا وجود هر گونه مشکلی ، استفاده از آن را متوقف کنید و دیگر ادامه ندهید . به خاطر بسپارید که رابطه جنسی افراد نخاعی نباید با درد و ناراحتی همراه باشد !

آیا هنگام استفاده دچار خراش نمی شوم ؟

درشرایط طبیعی ودر صورت استفاده عادی ، نباید دچار خراش شوید ، چرا که پشت تان تکیه داده می شود ، به همین دلیل لگن تان نباید سر بخورد . این وسیله عمل حرکت دادن بدن افراد ناتوان را هنگام رابطه جنسی انجام می دهد . گاهی فرد مجبور خواهد بود خیلی پیشرفت کند تا هیچ گونه خراشی را تجربه نکند .

scia2

من یک کوادری پلژی هستم . آیا می توانم از آن استفاده کنم ؟

این موضوع به سطح ضایعه و توانایی جابجا شدن شما بستگی دارد . برخی از حرکات دست برای ایجاد ثابت نگه داشتن خود و انجام حرکت برای رابطه جنسی پس از آسیب نخاعی ضروری است . اما افراد کوادری پلژی زیادی هستند که از آن استفاده می کنند و رضایتمندی زیادی هم دارند .

 

ترجمه  و تنظیم از :  مهندس عباس کاشی ( e mail :  ohealth2007@yahoo.com ) منبع مورد استفاده: سایت https://www.intimaterider.com –  مقاله :  Sex after spinal cord injury  – انتشار : انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران