۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

آذربایجان‌غربی رتبه چهارم در امر اشتغال‌زایی معلولان

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با کسب رتبه چهارم در زمینه اشتغال‌زایی معلولان جزو ۱۰ استان برتر کشور شده است.

راضیه خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در دولت نهم و دهم برنامه‌های زیادی برای مستمری‌بگیران بهزیستی اجرا شده و کلیه اعتبارات افراد زیر پوشش تا آخر سال ۹۰ به طور کامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه خدمات اداره کل بهزیستی همه ساله افزایش می‌یابد، افزود: به منظور کاهش مراجعات معلولان و خانواده‌های زیر پوشش به بهزیستی پرداخت سهام عدالت برای این قشر در اولویت قرار گرفت.

خدادوست با بیان اینکه در اوایل دولت نهم و دهم میزان اعتبارات بالای ۴۰۰ درصد افزایش یافت، گفت: در سال‌های ۸۵ و ۸۶ میزان مستمری هشت‌هزار تومان بود و در حال حاضر به ۴۰هزار تومان افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها و طرح بیمه اشتغال زنان خانه‌دار از دیگر خدمات سازمان بهزیستی در دولت نهم و دهم است.

وی با بیان اینکه مسکن و اشتغال‌زایی برای معلولان اهمیت بالایی دارد، ادامه داد: آذربایجان‌غربی جزو ۱۰ استان برتر در زمینه اشتغال‌زایی برای معلولان است و در این زمینه رتبه چهارم برتر دارد.

خدادوست با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی اعم از سالمندان، معلولان ذهنی، ناشنوایان و نابینایان از خدمات مستمری، رفاهی، اشتغال و مسکن استفاده می‌کنند و همه معلولان نیز از بیمه تکمیلی برخوردار هستند و هزینه دارو و درمان آنها به طور کامل پرداخت می‌شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین به منظور استفاده از خدمات توانمندسازی، معلولان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای فرا می‌گیرند و از طریق بهزیستی سرمایه لازم برای شروع کار تامین می‌شود.

وی ابراز داشت: اشتغال‌زایی از طریق آزمون امکان‌پذیر است و معاونت درمان تامین اجتماعی سه درصد میزان استخدام خود را برای این قشر اختصاص داده است اما از آنجایی که ابلاغات بانکی در زمینه اشتغال‌زایی به موقع صورت نمی‌گیرد، حتی برای افرادی که زمینه شغل فراهم می‌شود، با مشکل رو‌به‌رو می‌شویم.

 

منبع: خبرگزاری فارس