۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

گزارش دومین کارگاه آموزشی توانبخشی با حضور اساتیدی از کشور ژاپن

خوشبختانه انجمن ضایعات نخاعی استان تهران با کمک و مساعدت انجمن نعناع توفیق یافت دومین کارگاه آموزشی و عملی خود را با بهره مندی از اساتید و مدرسین ژاپنی در روز چهارشنبه ۳۱/۴/۹۴ در سالن فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین برگزارنماید. .

عنوان این کارگاه آموزشی ، توانبخشی ضایعات نخاعی از نقطه نظر فیزیوتراپی در ژاپن بود . آقای تسوچیا تاتسوئو و همراهان ایشان از کشور ژاپن با نمایش تصاویر و فیلمهایی از چگونگی توانبخشی و وضعیت افراد ضایعه نخاعی درآن کشور ، مباحث نظری خود را در راستای تشریح وضعیت اندامهای تحتانی ، تنه و اندامهای فوقانی در افراد ضایعه نخاعی ارایه داده و تمرینات و شیوه های مراقبت از بدن ، مهار درد و اسپاسم و نحوه صحیح استقرار در صندلی چرخدار را بیان داشتند . در بخش دوم کارگاه به ارایه عملی تمرینها و تکنیکهای مراقبتی با استفاده از چند نفر از خود معلولان پرداختند . همایش از ساعت ۱۰ تا ۱۳ ادامه داشت . بیش از یکصدنفر از معلولان و همراهانشان شرکت داشتند که بازخورد بسیار خوبی را برای انجمن به ارمغان داشت . هم چنین شخصیتها و بزرگوارانی از سازمان بهزیستی کشور ، کلینیک ضایعا ت نخاعی بیمارستان امام خمینی ، انجمنها و مؤسسات مردمی در این همایش حضور داشتند . انجمن مراتب قدردانی و تشکر خود را از انجمن نعناع ، جناب آقای پاشائی مدیرعامل محترم ، اساتید و میهمانان ژاپنی و کلیه شرکت کنندگان اعلام می دارد .

در خاتمه از جناب  آقای خسروی وفا رئیس محترم فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین که همیشه یارو یاور انجمن در اجرای اینگونه مراسم بوده و با در اختیار گذاشتن سالن و سایر امکانات کمک شایان توجهی به انجمن و قشر معلولان نمودند ، تشکر ویژه به عمل می آید . همچنین از جناب آقای حسن زاده مدیر محترم خدمات که با پیگیریها و تلاش مؤثر امکان برگزاری هر چه بهتر همایش را فراهم آورده و سایر همکاران فدراسیون که هر یک به نحوی کمک ما بودند ، قدردانی می گردد . از همیاران عزیز جناب آقای ابدی سرکار خانمها حق وردی ، کبریا نوروزی و شیرین اشراقی وآقای عرشیاقنبرزاده سپاسگزاریم.


هیئت مدیره انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران