۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

رونمایی از خودروی ویژه معلولان در دماوند

رونمایی از خودروی ویژه معلولان در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند در مراسم ضیافت افطار معلولان ضایعه نخاعی تحت سرپرستی بهزیستی اظهار کرد: مومنان و مسلمین با یکدیگر برادر هستند و اگر برای کسی مشکلی رخ دهد، همه باید احساس مسؤولیت کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات معلولان، رفت و آمد در شهر است؛ آنها برای حضور در مجامع، ادارات، مساجد و اماکن عمومی با مشکل مواجه هستند و باید طراحی این اماکن به‌گونه‌ای باشد که بتوانند با ویلچر حضور یابند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: این امر یک انقلاب می‌طلبد و در این راستا، از مسوولان تقاضا داریم که سال ۹۸ را به عنوان سال مناسب‌سازی معابر قرار داده و به این موضوع بپردازند.

مناسب‌سازی معابر برای معلولان در اولویت است

حسین بی‌نیاز، معاون پشتیبانی اداره‌کل بهزیستی استان تهران نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: مناسب‌سازی معابر از موضوعات مهمی است که در پایان سال ۹۶ به تصویب رسید و به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: وظیفه سازمان بهزیستی، پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌هاست تا معلولان بتوانند از اماکن مختلف و ظرفیت‌های مساوی استفاده کنند، اگر حتی یک نفر معلول در شهرستان دماوند وجود داشته باشد، ما موظف به ارائه خدمات هستیم.

توسعه اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این مراسم اظهار کرد: معلولان بخشی از جامعه هستند و جدا کردن آنها از جامعه کار صحیحی نیست.

وی افزود: امکانات جامعه باید در اختیار همه افراد جامعه اعم از توانمند و توانخواه قرار گیرد.
شهردار دماوند ادامه داد: تاکنون بسیاری از معابر شهر مناسب‌سازی شده است؛ همچنین در راستای تردد و حمل و نقل معلولان، یک دستگاه ون مناسب‌سازی شده خریداری شد که شماره تماس آن در اختیار توانخواهان قرار گیرد‌.

صفری با اشاره به ارتباط با سایر موسسات گفت: امیدواریم بحث توسعه اجتماعی همواره بیشتر مدنطر قرار گیرد.

به گزارش فارس؛ یک‌هزار و ۶۴۰ معلول زیرپوشش بهزیستی دماوند هستند که در این مراسم، ۳۵ میلیون تومان برای کمک به معلولان ضایعه نخاعی توسط مسئولان و خیران جمع‌آوری شد.
همچنین در حاشیه این مراسم، از یک دستگاه خودروی ون مناسب‌سازی شده ویژه معلولان که به همت شهرداری دماوند با اعتباری بالغ‌بر ۲۶۰ میلیون تومان خریداری شده، رونمایی شد.