۰۲۱ - ۸۸۰۰۱۳۶۱ کمک‌های مردمی

افراد ویلچری چگونه می توانند وزن خود را کم کنند

افراد ویلچری چگونه می توانند وزن خود را کم کنند

کاهش وزن امروزه دغدغه میلیون ها نفر در دنیا ، اعم از پیر و جوان ، می باشد . کاهش وزن برای هر کسی یک روند شخصی دارد و نیازمند ایجاد نظم و انضباط در زمینه تغذیه و ورزش است . اما افراد روی ویلچر در این راستا چالشی مضاعف دارند ، چراکه  آنها نمی توانند به اندازه افراد سالم  بدن خود را حرکت دهند . به این معنا که محدودیتهای حرکتی ، گزینه های ورزشی را برای افراد ویلچری کاهش می دهد و از طفی این مسئله می تواند انگیزه آنها را برای رسیدن به هدف خود کم کند . با این وجود ، بازهم برای این افراد امکان زیادی وجود دارد تا بتوانند وزن خود را کم کنند . فقط لازمست که آنها در این فرایند کمی تلاش بیشتری را انجام دهند .

بطور کلی افراد ویلچری برای کاهش یا کنترل وزن خود لازمست به چهار گام که در این مقاله به اختصار پرداخته شده ، توجه داشته داشته باشند :

گام اول

رژیم غذایی سالم : با مصرف غذاهای کم چرب وکم کالری به جای غذاهای پرچرب و پر کالری ، کالری مصرفی خود را کاهش دهید .  یک پوند ( ۴۵۳ گرم ) برابر با ۳۵۰۰ کالری است . بنابراین ، برای کاهش وزن ، باید میزان مصرف کالری خود را کاهش دهید یا کالری بیشتری بسوزانید . اگر کالری مصرفی روزانه خود را  ۵۰۰ کالری کم کنید ،  این کار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یک کیلوگرم در هفته وزن خود را کاهش دهید . با حذف مصرف چربی در رژیم غذایی ، به طور خودکار ، کالری کمتری مصرف خواهید کرد، چراکه چربی ها ، کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها یا پروتئینها دارند . سعی کنید به جای شیر پرچرب  از شیر ۱ درصد استفاده کنید تا مقدار قابل توجهی از کالری را کاهش دهید . افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات و همچنین حذف یا کاهش غذاهای فرآوری شده می تواند باعث کاهش وزن شود . غذاهای حاوی آب زیاد و یا غذاهای حجیم (محتوی هوای زیاد ) ، عالی هستند و به شما کمک می کنند تا مدت طولانی تری احساس سیری کنید . سوپ های حبوبات و ذرت برای احساس سیری کامل مناسب هستند  .

 

گام دوم

مصرف مایعات فراوان : برای مصرف مایعات ، به جای آب میوه و نوشابه ، آب را انتخاب کنید . نوشیدنی های حاوی کالری بالا معمولا”  باعث احساس سیری می شوند . شما می توانید روزانه یک یا دو لیوان شیر کم چرب بنوشید ، چرا که شیر با کلسیم فراوانی که دارد درسلامت استخوانها نقش مهمی را ایفا می نماید . سعی کنید در طول روز هر جا که می روید ، یک بطری آب همراه خود داشته باشید . با این کار همیشه بدن شما هیدراته خواهد ماند و از میل شما به نوشیدنی های پر کالری جلوگیری خواهد شد .

گام سوم

حرکت کنید ، بیرون بروید : تحرک خود را حفظ کنید و با بیرون رفتن از خانه و راندن ویلچر ، هر جا که می روید ، کالری بسوزانید . هرچه بیشتر در خانه بمانید ، کالری کمتری می سوزانید . اگر لازم است خریدی انجام دهید ، سعی کنید به جای درخواست از کسی ، در صورت امکان خودتان به فروشگاه بروید . با استفاده از ویلچر ، عضلات دست های خود را به کار انداخته  و کالری بسوزانید .

گام چهارم

برنامه ورزشی : یک سری از فیلمهای ورزشی تهیه کنید که افراد ویلچری هم می توانند آنها را انجام دهند  . البته یکسری فیلمها وجود دارند که حاوی یک سری مشخص از ویدیوهای ورزشی هستند و اختصاصا” برای افراد ویلچری طراحی شده اند . معمولا” در این فیلم ها تمرینات ۳۰ دقیقه ای  طوری طراحی شده که قسمت های مختلف بدن را تقویت می کند .

در هر حال هرکاری که انجام می دهید ، کم یا زیاد  ؛ مهم این است که فعالیت بدنی داشته باشید . سعی کنید حداقل پنج روز در هفته ، یک برنامه تمرینات ورزشی داشته باشید وجزو برنامه زندگی رروزمره خود بگنجانید .

بطور خلاصه  :

چیزهایی که برای کنترل وزن  به آنها نیاز دارید ، از این قرارند :

  • دی وی دی های ورزشی و یا فیلم های ورزشی روی ویلچر
  • غذاهای کم کالری مانند میوه ها ، سبزیجات و سوپهای حبوبات
  • بطری آب